25 januari 2012

Dagens tredje inlägg: 60-årsfirande

 Det får bli ett tredje inlägg denna dag :-)

Jag har ju helt glömt bort att berätta om pappas 60-årsfirande!!! Det var en mycket fin dag som kändes så kärleksfull.

Först träffades vi alla (pappa, mamma, lillebror Erik och hans Jossan, lillebror Johannes, Axel och barnen) på en charmig grekisk restaurang i Borås. Vi blev bjudna på tre väldigt goda rätter. Stämningen var mysig och G och F visade sig från sina bästa sidor.


Vi lämnade restaurangen för att fortsätta firandet hemma hos mina föräldrar. Smaskiga kakor och favorittårtan "Restoria" dukades fram.
Mätta och belåtna ägnade vi oss sedan åt lek med F och G. När det hade blivit riktigt mörkt ute sa vi till pappa att sätta sig i bilen och följa efter oss.

 Vi körde mot en liten sjö strax utanför Borås. Väl på plats ställde vi oss på stranden och så fick pappa skicka iväg en svävande lykta. Det blev verkligen en speciell stämning när vi stod där tillsammans och följde den vita ballongen med sitt varma sken. Den svävade så vackert och efter några minuter var den bara en liten prick uppe på himlen.
Jag fylldes av en känsla av vemod då mina tankar gick till nära och kära som inte längre finns ibland oss men också en tacksamhet för att jag fick stå där på stranden tillsammans med dem som betyder så ofantligt mycket för mig. Vackert!


Det var inte bara jag som tänkte på de som saknas oss. På väg hem från stranden sa Gustaf:
-"Molle (mina föräldrars hund som dog för inte så länge sedan) kunde ju också se den fina ballongen nu när den flög så högt. Tror du inte det mamma?!" Mina ögon fylldes med tårar.

Vad gäller 60-årspresenten som jag klurat på riktigt länge så blev det till slut så här:

Småpresenter som delades ut under hela dagen. Varje present påminde om pappas intressen eller roliga minnen.
Han fick ett års prenumeration på en båttidning. Jag hade fyllt i en bok som heter "Till pappa...". Där i skrev jag om speciella minnen, framtida önskningar och andra fina saker. Sist men inte minst så fick han ett släktträd. Detta har jag min kära kollega och hennes man att tacka för. De har släktforskat åt mig!
Stort tack till Per och Ingela!!!!


Tack också till mamma och pappa som bjöd oss på en mycket fin dag. En dag som jag för alltid kommer minnas. Älskar er!



kram 

Becca

Inga kommentarer: