20 december 2013

Jul jul strålande jul...

Julledigheten har börjat och framför mig har jag många dagar hemma. Det bästa med allt är att slippa ställa klockan och slippa tjata på barnen om att de måste ta på sig så att vi kommer i tid till skola och jobb. Slippa stressa och att kunna få se på klockan utan att veta att jag har tider att passa, underbart!!!

Förra helgen tillbringade jag i Göteborg med härliga vännen Josefin K. Som vanligt gick tiden alldeles för fort och som vanligt kändes det som om vi inte hunnit klart med alla våra samtal. Vi hade två härliga dagar med många skratt, allvarliga och djupa samtal, fina upplevelser, gott att äta och rolig shopping. Något jag varmt rekommenderar är julkonsert i Domkyrkan. På lördag kvällen fick vi vara med om en magisk stund i denna vackra kyrka. Körens sång gick rakt in i hjärtat och flera gånger slog det mig hur fantastiskt det är att människan kan få ur sig så mycket vackra toner. Rösten är mäktig! Kören lät precis så som änglar sjunger i min fantasi. Avslappnade och med julefrid i kroppen lämnade vi kyrkan.
Tack finaste J för en helg jag kommer att leva på riktigt länge!

 Mysiga Balders Hage
 Favoritaffär NR 1= Tinna
Magisk julkonsert
 

Trots mycket sjukdom de senaste veckorna har vi ändå hunnit julpynta, baka lite, besöka Liseberg och köpa julklappar. Allt är färdigt inför jul och nu de sista dagarna innan självaste julafton ska jag bara ägna mig åt sådant jag fantiserat om att hinna med de senaste jularna.
Jag ska sitta i soffan och titta på julfilmer, jag ska leka med barnen, jag ska sitta och titta på julgranen innan jag lägger mig, jag ska lukta på hyacinterna, jag ska kika i alla mina inredningstidningar och jag ska ringa mina vänner. Allt detta känner jag för första gången att jag faktiskt kan göra helhjärtat i år. Det finns ingenting som behöver fixas, ingenting som behöver få mig att känna mig kluven.

 Liseberg
 
  Granen är pyntad...
 
 Ängeln som påminner om en härlig resa till Bremen. 
Fåglar är ju ett måste i granen!

Idag hade Gustaf sin första skolavslutning. Han ville ha finkläder och då åkte bröllopsmunderingen på. Vit skjorta, linneväst och bruna finbyxor. Pricken över i:et blev sprayglitter i håret. Så fin han blev min store kille!
För att fira jullovets start kom min pappa och vi åkte till Varberg för att äta pizza på barnens favoritrestaurang. Om en liten stund blir det fika och mys i soffan.

Sist i dagens inlägg blir några foton på julpysslet som barnen på mitt jobb gjort. Fint vá?!


Om jag inte gör ett inlägg innan julafton passar jag nu på att önska er alla en riktigt GOD JUL! Ni som ska ut på vägarna, ta det försiktigt!

många kramar

Becca

Inga kommentarer: