21 juli 2010

Morgonstund har guld i mund,..

http://www.aventyrarna.se/filer/Bilder/havet4.jpg Jag har precis kommit hem efter en motionsrunda längs havet. Efter gårdagens raska promenad fick jag mersmak. Det känns så skönt att jag kanske kommit igång med "träningen" igen efter ett långt uppehåll. Jag har verkligen saknat min springrunda vid havet med Robbie Williams stämma i öronen. Nu kommer det dock dröja ett tag innan jag vågar springa igen men en rask promenad tidigt på morgonkvisten gör nytta den med.

Under sjukhusvistelsen tänkte jag mycket på just mina motionsrundor vid havet. Jag fantiserade om när jag skulle vara där igen. Dom ger mig så mycket mer än bara motion.
Som idag...jag kom ned till havet, lukten av salt, tång och ljung slog emot mig, måsarna skriade, solen gjorde att stränderna ute på öarna lyste som guld, segelbåtarna vid horisonten, Robbie Williams "Feel" i öronen...underbart!

När jag kom hem satte jag mig i min hänggunga och njöt av naturens musik istället. Vilken bra start på dagen! Nu ska det fixas frukost och sedan är det dags att fortsätta med sandlådebygget.

Sist men inte minst så vill jag säga: STORT GRATTIS till kusin Louise och hennes Lars-Erik. De har blivit föräldrar till en liten flicka. GRATTIS!


kram

3 kommentarer:

Margita sa...

Hej Becca!
Det låter så härligt med dina morgonrundor. Blir lite avundsjuk måste jag säga ;)
Men du, dina texter och bilder har blivit så små för mig på skärmen? Ser det normalt ut för dig? Vet inte varför det är så?

Becca sa...

Margita: På min skärm ser det normalt ut. Ska fråga andra som läser min blogg. Hoppas att allt är bra med dig! Förresten: Grattis!!! Läste att du ska få tillökning :-)

Louise sa...

Tack Becca!:-) vilken tur vi hade att ni var hemma när vi gick förbi. Lillan mår bra, hon äter och äter och äter...;-) Snart blir det promenad tillsammans!