28 juli 2010

Roliga händelser :-)

  http://www.and-there-was-light.com/km/file/image/poster_new_eng.jpg

Jag har nu äntligen sett "La bella principessa" av Leonardo da Vinci. För några dagar sedan passade mina föräldrar Gustaf så jag, Axel och Filip åkte till Eriksbergshallen och gick in på utställningen "And there was light". Det var verkligen mäktigt att se originalmålningar gjorda av Leonardo da Vinci, Rafael och Michelangelo. Allt presenteras med modern mutlimediateknik. Utställningen pågår till den 15 augusti, missa den inte!

 La bella principessa har ett värde på ca 1,2 miljarder kronor.


Häromdagen hände det!!! Jag badade i badkaret för första gången!!! Det var en kall, regnig och blåsig kväll som badkaret fylldes med vatten och bubblor och spa-lampor. Så härligt det var att ligga där i det varma vattnet, dricka cider, äta jordgubbar och bara njuta av lugnet. Måste göra om det snart igen!

Igår var vi hos en av Gustafs förskolekompisar och hade en väldigt trevlig grillkväll. Vi avslutade träffen med att boka fyra biljetter till "Dyngkåt och hur helig som helst".
Jag läste ut boken för inte så länge sedan och jag kan verkligen rekommendera den. Allvarlig, tänkvärd, rolig...ja, den var verkligen bra.
Axel har till och med snart läst ut den!!! Kors i taket!!!



Dyngkåt och hur helig som helst
Roligt att ha något att se fram emot. Den 31/10 i Göteborg. 

Idag åkte Axel tidigt på morgonen för att inhandla dricka i Tyskland tillsammans med "grannen" Jonas. Han borde vara hemma när som helst och då hoppas jag att han har något gott till mig. Drickan är ju inte tillåten nu så jag beställde lite godis.
Medan Axel gjort slut på en hel del pengar (antar jag) så har jag rensat lite land och tagit det lugnt på altanen. 
För ett år sedan så planterade vi en massa växter vid ena sidan av stora-altanen och fyllde sedan på med vit marmorkross. Växterna trivs nog riktigt bra där för oj vad stora de har blivit.

Bild 1: Gräset rasslar så härligt när det blåser. Bild 2: Detta gräs blir otroligt vackert när solen skiner på de röda bladen.
 Bild 1: Härlig växt som ger utlandskänsla! Bild 2: Planteringen som vi är väldigt nöjda med :-)

Nu ska jag sätta mig i hänggungan ett tag tillsammans med tidningen "Sköna hem". Jag är på jakt efter en härlig stol/fåtölj/bänk till stora badrummet och jag såg den perfekta i denna tidning. MEN när jag läste vad den kostar så var det inte aktuellt längre...24000:-...nja...ska nog ta och spara ihop till den första fåtöljen jag spanat in som jag tyckte var dyr. 5000:- är ju ingenting om man jämför ;-)

Hoppas att ni har det bra i sommarvärmen!

kram


1 kommentar:

Anonym sa...

eller så skickar man en bild till Daniel och ber honom att göra en...då kan tom hemleverans ingå... fast då bör den ju vara i trä!!
Kram Maria