08 december 2010

Husbygge

Jag lovade ju bilder på vårt pepparkaksbygge. Här kommer de:

Gustaf älskade att sätta på nonstop och strössel på vårt hus. Konstigt bara att han rätt som det var satt under köksbordet för att sedan komma fram igen lite då och då. Efter en stund förstod jag vad han gjorde under bordet då det knaprades en hel del...nonstop är väldigt gott tycker min Gustaf.
Det var inte bara nonstop som försvann mystiskt utan även chokladtomten jag lagt fram på pysselbrickan. Jag frågade Gustaf om han visste vart den tagit vägen och då svarade han.
-"Mamma, jag åt upp den. Jag tänkte att vi ändå hade så många till i skafferiet."
Han är ju ärlig i varje fall och det var bara för mig att hämta nya tomtar.

Han är en liten chokladälskare precis som sin mamma.
Till hans stora glädje så har vi köpt en chokladkalender så nu får han ju njuta av choklad varje dag ända fram till jul. Varje morgon när han öppnat sin lucka kommer han med kalendern och räcker över den till mig och säger:
-"Det är bäst att du tar den annars finns det ingen choklad kvar nästa gång jag ska öppna!"

 Choklad varje dag är inte fel...

Häromdagen lyste solen från en klarblå himmel och snön glittrade så vackert. Vi var ju bara tvungna att ge oss ut på baksidan och leka i snön. Filip fick för första gången testa att åka pulka. Jag vet inte riktigt vad han tyckte om det, han såg ganska fundersam och skeptisk ut. Gustaf hade i varje fall roligt som sprang runt och drog honom.

Mina fina små killar!

Imorgon skulle jag vilja göra ett nytt försök att åka till Liseberg. Igår stod vi utanför Lisebergsentrén och funderade över hur vi skulle motivera Gustaf till att åka dit en annan dag istället, det var STÄNGT!!!
Innan vi åkte till Göteborg tyckte jag att vi skulle kolla öppettiderna men det var ju onödigt tyckte Axel som var säker på att det är öppet alla dagar i december.
Gustaf gallskrek hela vägen hem så vi hade inte en så mysig eftermiddag och kväll som vi hoppats på.

Imorgon hoppas jag alltså att vi kan göra ett nytt försök för då är det ÖPPET! Först vill jag dock göra några ärenden i centrum. Kolla skyltfönstren på NK, godisbutiken vid Kronhusbodarna och så besöka  affären "Tinna" som säljer Svenskt tenn:s produkter. 

Nu ska jag roa mig med tvätthögarna!
kram

1 kommentar:

Margita sa...

Vilka underbara små killar ni har, du och Axel!! :) Gustaf verkar så härlig, som när han säger att du får lägga undan kalendern annars finns det ingen choklad kvar! :) Skrattade gott.