12 december 2010

Smått och gott....

3:e advent...stopp...jag hänger inte med!!! Vart tar dagarna vägen? Jag är inte redo för julafton ännu och julkänslan har heller inte infunnit sig.
Det är ju nu jag brukar mysa som mest. Jag tillhör dem som myser som mest innan och gärna tar fram pynt i god tid för att sedan plocka ned det igen så fort juldagarna är över.
I år blir det nog annorlunda har jag en känsla av, julpynt ända fram till påsk :-)

Jag har dock inte gett upp om den sprudlande julkänslan utan gör allt för att få den innan julen är över. Idag (ja, jag vet att jag är tidig) pyntade jag och Gustaf julgranen.
Jag älskar att sitta och titta på granen när resten av huset är nedsläckt och tyst. Det behagliga ljuset från julgransljusen gör att de röda julgranskulorna får ett så fint skimmer.


Häromdagen besökte vi äntligen Liseberg men först kollade vi julskyltningen på NK, sedan godisinköp på Kronhusbodarna och sist ett besök på "Tinna" som säljer produkter från Svenskt tenn. Jag stod som vanligt och tittade på/drömde om Hortuskrukorna och en av alla fina lampor.
Men min plånbok är inte så tjock så det blev ingen kruka för 1800:-/st eller lampan där bara en av skärmarna (behöver 4 st) kostar 850:- sedan tillkommer ju själva lampan också.
Vi hade hur som helst en väldigt mysig dag om än VÄLDIGT kall!
Bäst av allt var isdansshowen tyckte Gustaf. Han stod och dansade på bänken och var snabb med att applådera. Han pratar fortfarande om kaninerna som åkte skridskor!


Jag har även hunnit med ett besök hos frisören i Kungsbacka, skönt att vara av med alla kluvna hårtoppar. Jag hade några minuter över innan det var dags att sätta sig i frisörstolen så jag passade på att kika in på Röda korsets loppis. Drömmen om det riktiga fyndet uppfylldes inte idag heller men jag fick med en fin gammal bok från 40-talet.
Min plan är att skära ut de underbara bilderna och rama in dem för att sedan sätta upp dem i Filips blivande rum.


Denna helg har vi ätit så fantastiskt gott. I fredags köpte vi färska räkor och jag gjorde en smarrig macka. Igår gjorde Axel maten och oj oj oj såååå gott det var. Jag åt så jag knappt kunde röra mig! Han gjorde en vanlig grekisk sallad med tzatziki och världens godaste kycklingspett som bara smälte i munnen. Mums!!!


Jag måste ju också berätta att vi köpt några nya muggar. De inhandlades på Coop. Muggarna har tryck med Stig Lindbergs design. Vi gillar dem väldigt mycket! 
Muggar är något som jag inte kan få för många av :-)

Förra gången muggarna släpptes med ett annat tryck av Stig Lindberg tog de slut med en gång därför blev det bråttom till affären när dessa muggar började säljas.

Nu är det dags för mig att avsluta dagens inlägg. Imorgon ska vi upp tidigt då det är Lucia-firande på Gustafs förskola. Sedan ska jag åka till Göteborg för att diskutera ms-medicinering. Jag har varit utan väldigt länge nu, alldeles för länge (får inte ta medicinen när man försöker bli gravid/är gravid/ammar). Bäst för farbror doktorn att han har något annat att erbjuda än de hemska långa intramuskulära sprutorna som gav mig influensasymptom varje vecka.

Hoppas att ni får en härlig vecka allihop!

kram

2 kommentarer:

Malin sa...

Så mysigt med en hel juldag i Göteborg. Jasså, du har ms.... det visste jag inte. Hoppas det finns en bra medicin som du blir nöjd med.

Becca sa...

Hejsan Malin!

Vi hade en mysig dag, en sådan man lever på länge.

Jag fick min diagnos ett år efter vi slutade på Högskolan. Fick symptom under sista terminen men jag tog inte dem på allvar så ett år gick innan jag var tvungen att kolla upp det.
Väntar nu på magnetröntgen för att kolla vad som hänt sedan röntgen 2007 och därefter bestämma medicin.

Hoppas att allt är bra med er!

kram