29 januari 2011

Blandat

Nu har kräksjukan slagit till! Gustaf börjar bli bättre men i förmiddags började Filip kräkas. Stackaren bara låg på köksgolvet, helt utslagen. Nu gäller det att få i honom vätska! Jag hoppas innerligt att jag och Axel klarar oss!

Det var så skönt att komma ut och springa idag när Axel kom hem från ett dygns jobb. Jag bara sprang och sprang och vips så var 7,5 km avklarade.
En isande och stark vind blåste mot mig hela tiden men det var ändå så härligt att komma ut. Bort från alla basilusker! Jag hoppas att jag svettades ut eventuella kräksjukebakterier.
Tänk vad träning gör gott. Trots några vakennätter på rad så känner jag mig nästan pigg. Eller så är det för att jag vet att jag inte har något val, är man ensam hemma så måste man ju hålla sig uppe och ta hand om sjuklingarna. Eller så är det mitt ständiga nynnande, dag som natt, på sången "Vilken underbar värld" (svenska versionen av "What a wonderful world") som ger mig superkrafter.
Kanske en kombination av sången och träningens positiva energi!?

Sången "Vilken underbar värld" har vi börjat träna in i kören och den är så härlig att sjunga. Texten är så fin!

Vilken underbar värld
Jag ser gröna träd varenda vår
då varje äng i blomning står
och då tänker jag tyst:
Vilken underbar värld!

Jag ser vita moln mot himlen blå
Jag ser varje dag mot skymning gå,
och då tänker jag tyst:
Vilken underbar värld!

Och färgerna på regnbågen 
som jag ser ibland
finns överallt runtom oss,
i havet som på land.
Jag ser vänner som mötas, 
och ler mot varann,
jag ser en kvinna och en man.

Jag hör barnens gråt,
de växer fort
och lär sig mer 
än jag nånsin gjort,
och då tänker jag tyst:
Vilken underbar värld!
Ja, då tänker jag tyst:
Vilken underbar värld!

För något inlägg  sedan så lovade jag foton på våra nya badrumstillbehör. Efter att polerat kaklet med tvål och vatten i några dagar (skulle man göra om kaklet var ganska nyuppsatt) så sattes fästen upp med en tigermassa. Sedan fick det härda ett dygn innan man monterade själva tillbehören. Nu sitter de på väggen utan ett enda borrhål och skulle vi någon gång vilja byta krokar så är det bara att ta fram varmluftspistolen. Inte ett enda märke på kaklet :-)

Nya badrumstillbehör från Tiger inköpta på Badmiljö.

Nu har jag en stor längtan efter förändring av frisyr och lite nya kläder i garderoben. Men jag får fortsätta klura lite på hur jag vill ha håret och garderoben får vänta ett tag. Jag ska börja med att rensa bland de kläder jag har först.
Vad gäller håret så har jag en bild framför mig men det gäller bara att kunna förmedla den till frisören. Klippa av på längden, lite småruffsigt, lugg och feminint...ja, jag får leta runt efter någon bild på en liknande frisyr som jag kan ta med mig till Camilla.

För några dagar sedan när jag kikade runt på "nätet" fastnade jag för en kudde och en vas. Det är bara att komma ihåg i några månader till så kan jag kanske önska mig det i födelsedagspresent :-)
Prydnadskudden passar mig alldeles utmärkt eftersom jag gillar att omges av tänkvärda ord.
 
 
En prydnadskudde från svenska Mimou. Den heter Luxury.
  
Vas från Royal Copenhagen

Nu ska jag ta tag i tvätt och disk sedan blir det kanske lite partystämning här hemma när programmet "Flygande mattan" börjar. Förra lördagen dansade hela familjen för fullt i vardagsrummet. Gustaf hoppas att han orkar dansa med mig idag också sa han alldeles nyss :-)

Trevlig helg!

kram



Inga kommentarer: