25 januari 2011

Shoppingrunda

Efter ett nödvändigt ärende hade jag flera timmar för mig själv i affärerna i igår. Med tanke på att jag sällan är alldeles ensam så njöt jag för fullt över att slippa laga mat, springa efter Filip och se efter Gustaf.
Jag tillbringade en hel timma på en loppis och sedan kikade jag runt i Kungsmässan efter lite vårnyheter. Tyvärr var det mest reor överallt. När jag betalade i kassan på Lindex blev affärsbiträdet förvånad över hur jag lyckats hitta sju plagg (underkläder) och inte ett enda av dem var rea. Hon tyckte det var mest reavaror i hela butiken. Jag har inte tålamod att leta på alla överfulla klädstänger!

Sedan fanns det ju en sak på handlingslistan som jag har haft en förmåga att skjuta upp. Träningsbyxor! Det finns inget som är så tråkigt som att prova byxor men nu var det tvunget. Jag har lyckats med att få målarfärg på mina favoriter.
Jag vet inte hur många jag provade. Vill inte ha för tajta, känner mig som en stoppad korv, vill inte ha för vida så det fladdrar runt benen och jag riskerar att trassla in mig och snubbla ;-) de får inte kosta hur mycket som helst, har inte så mycket pengar som föräldraledig...
Till slut tog jag bara ett par som får bli bra fram till jag införskaffar vår/sommar träningskläderna.

Jag tog också en sväng på Zara. Det finns helt ljuvliga kläder till flickor men inte lika roligt till pojkar. Jag fastnade dock för en väldigt fin marinblå vårjacka till Filip. Han kommer bli så söt i den!

Marinblå jacka med jeanstyg på insidan.

Här kommer lite bilder på mina loppisgrejer:

Opalinskålar. 25:- för båda :-) Kommer bli fint i verandafönstren med lite vårlökar i.

Bild 1: Sött litet vårigt fat 10:- Ett blockljus på kanske blir fint eller kanske som ett litet kakfat?! 
Växtpress 10:- 
Bild 2: Kunde bara inte lämna denna ljusstake. Har en förmåga att fastna för saker med fåglar eller fjärilar på. 10:-

Nattduksbord som jag ska måla om 30:- Det ska få stå jämte Filips säng. Det är stämplat undertill med Bodafors Fridhagen B. Svenska möbelfabrikerna i Bodafors där även Carl Malmsten designade möbler.

När vi ändå är inne på shopping så har jag även handlat födelsedagspresent till vännen Maria som fyller 35 år. På torsdag ska vi gratulera henne :-)
Affärsbiträdet tog god tid på sig när hon skulle slå in paketen.

Kan ju inte avslöja vad jag köpt. Efter torsdag kan jag berätta ;-)

Nu ska jag hålla mig från affärer ett tag och spara lite pengar istället. Jag behöver köpa en hel del kläder till sommaren så jag har några månader på mig att vara duktig och inte slösa utan spara.

Över till något annat. Jag tog mig precis en sväng med vattenkannan och oj vad det blommar överallt. Orkideér, pärlhyacinter och narcissen Brudkrona. Vackert!



Nu är det sängdags efter en lång dag. Imorgon ska jag försöka köra några maskiner med tvätt och få lite ordning här hemma. Sedan kommer en kollega/vän och hämtar min gamla sekretär. Roligt att den kommer till användning!

kram

1 kommentar:

Vallersvik 7 sa...

jisses vilka fina paket!! kul att ge bort och underbart att få!!
Kul att möbeln är från Bodafors, där bodde jag och mamma innan vi flyttade till Eksjö!

Hoppas vi ses snart
Kram