20 januari 2011

Vårkänslor...

Filip sover och Axel och Gustaf är ute och rensar ut allt från det lilla rucklet på baksidan. Dags att tömma så vi kan börja riva :-)

För några dagar sedan, när snön bestämde sig för att komma igen så passade jag och Gustaf på att bygga snögubbar. När vi var färdiga hade vi hela familjen avbildad.

Hela familjen samlad

Nu har vi återigen kommit in i en sömnlös period. Gustaf sköter sig ovanligt bra men Filip har problem med tand nummer tre och fyra som är på gång. Gnäll, svårt att sova och det ena blöjbytet efter det andra. Snart är åtminstone tand nummer tre ute i det fria.

Två små "bissar" kikar fram där nere nu hoppas vi bara att de två däruppe vill ta sig igenom

De sista dagarna har verkligen gjort att vårkänslorna börjat spritta i kroppen. Trots sömnbrist så har jag känt mig ovanligt pigg och glad. Tänk vad solen och skymtar av gräsmatta kan göra underverk!
Jag har verkligen passat på att vara utomhus så jag har mer eller mindre bara promenerat och promenerat med barnvagnen hela dagarna. Underbart!
Det är nog mina promenader med Gustaf och Filip som jag kommer sakna allra mest när det är dags att börja jobba igen. (Jag är inne i en period då jag tänker väldigt mycket på att det närmar sig jobbdags.)


Mellan alla promenader så har det blivit lite pyssel också. En maskroslampa från IKEA har inhandlats (lillasyster till den enorma som släpptes allra först) och pysslats ihop. Det var bara att klicka dit 84 små blommor och sedan var det färdigt.
Häromdagen lade Gustaf sig på ett papper och vi ritade av honom. Nu återstår att färglägga och rita dit ögon och andra detaljer.
Vi har även gjort pärlbokstäver. Pedagogen får ju passa på att leka med bokstäverna nu när Gustaf visar intresse för alfabetet :-)


Jag är väldigt förtjust i tänkvärda texter/ord som påminner om det viktiga här i livet. För länge sedan fastnade jag för en text som Svenskt tenn använder på ett grytunderlägg. Jag har klurat på vart jag ska ha dom små orden och tills vidare pryder de nu ett ljus i köket. Så det har även snabbt och lätt pysslats till!


Jag har även gjort allt vad jag kan för att göra det lite vårigare inomhus. Primulor, pärlhyacinter och tulpaner står lite här och var och sprider vår med sin härliga färger.

Ny vas har shoppats på loppis. (Vas från glasbruket Sea of Sweden, Rune Strand) Det blev ett bra och billigare alternativ till vasen jag verkligen vill ha som kostar betydligt mer, nämligen den här:


Savoy från Iittala

Nu är det dags att laga middag och om några timmar är det jag som ska få sjunga igen. Körstart idag!

kram

Becca

Inga kommentarer: