30 januari 2011

Djupt och ytligt...

Jag slapp inte undan kräksjukan. I natt började det! Jag mår inte så illa längre men jag är helt utmattad. Febern gör att jag inte känner av mina händer så mycket (svårt att trycka på tangenterna) och det ena benet släpar lite ( min MS ställer till det när jag får feber). Men jag vet att det går över så det är hanterbart.

Axel, vår klippa i tillvaron, är fantastisk. Filip och Gustaf är fortfarande dåliga i magen så han springer mellan oss och frågar hur det är med oss och kommer med vatten och annat vi önskar. Däremellan diskar han, tvättar, sanerar och håller ordning på allt med ett glatt humör dessutom.
Han säger söta tröstande kärleksfulla ord och än en gång visar han på vilken underbar människa han är. Det går inte undvika att tänka tillbaka på sjukhustiden nu när jag ligger här i sängen och mår illa. Vilket stöd han var för mig där. Häromdagen försökte jag säga det till honom, men det finns inga ord som förklarar. Jag älskar honom så ofantligt mycket och han gör min värld vackrare!


Foto från augusti 2009 då jag och Axel hade en kväll ensamma på havet i vår båt. 
En dag jag aldrig kommer glömma!

Nu över till lite ytligheter. Jag har kikat runt lite på Anthropologie:s hemsida. Jag har hittat en hel del jag vill ha men även roliga saker som jag kanske inte skulle inreda mitt hem med, men som ändå sticker ut med sin originella stil.
Roligt, färgglatt, galet, vackert och annorlunda sammanfattar jag deras produkter. De säljer även en hel del fina kläder och smycken. Jag har valt ut lite saker från deras sida, en del skapar ha-begär och andra är bara roliga. Kolla här:

Chiffon Swing ShirtKimono Wing Blouse

Silk Blooms Eternal TopDe Chelly Dress
Dearie Me WedgesSepia Saddlebag
After Showers Tea TowelStaub La Cocotte, Oval
Farmer's Egg CrateDining Room Measuring Spoons
Safari Study Pillow, GazelleWarbling Pillow
Soda Fountain HookGold-Beaked Doorstop
Samtliga bilder är hämtade från Anthropologie.

Det var allt för idag, återkommer när jag mår bättre. Till er som jag berättat om min försvunna förlovningsring, så kan jag med glädje säga att den numera är hittad och väntar på att förminskas. Mina fingrar har visst blivit lite smalare så den ramlar av.

Hoppas att ni håller er friska i dessa kräksjuketider!

kram

Becca



2 kommentarer:

Vallersvik 7 sa...

Vilken underbar klänning, precis en sån somjag tänkt sy till mig själv. Har hittat mönster å allt. Men jag tvekar lite så jag inte har benådats med en minsta bakdelen ;)

Underbara ni, ta hand om er så hopppas jag att vi ses på torsdag!!

Stor kram

Becca sa...

HÅller med, klänningen är sååå fin. Hade gärna haft en sådan till min kusins bröllop, men den kostar ju en del.
Lyckost dig som kan sy en. Tycker absolut att du ska satsa på det, du kommer bli så fin.
DU är FIN!!!!

kram