11 januari 2011

Roliga händelser!

Då har allt som har med jul att göra packats in i förrådet och det känns skönt. Innan granen plockades ned så dansade jag, Axel och Gustaf några varv och sjöng. Gustaf bad om raketen några gånger så vi stampade och hoppade det högsta vi kunde till vi fick avbryta pga hostattack.

Under granen brukar vårat muspar sitta i sin lilla soffa och gosa och så gjorde de även i år. Skillnaden är dock att de tydligen har förökat sig. Ja, jag upptäckte det först igår och Gustaf var snabb med att säga att det var han som satt musbarnen där. Klart att mammamusen och pappamusen ville ha två barn!


Musfamilj

Efter julgransplundringen var det dags för att riva pepparkakshuset, så Gustaf hämtade sin hammare. Han slog så försiktigt och jag såg på honom att han inte riktigt visste hur han skulle ställa sig till själva rivningen. Givetvis var det ju roligt att slå sönder det men samtidigt lite ledsamt då han hjälpt till att bygga huset som han är så stolt över.
Jag frågade om jag fick hjälpa till med ett slag och snart hade jag hammaren i min hand. Jag började tänka på det lilla gula rucklet på baksidan som vi borde rivit för länge sedan. Jag började tänka på när jag får äran att stå där med släggan och ta ned bit för bit av vårt gamla boende...jag slog till och med ett enda slag så låg hela pepparkakshuset i en enda stor smulhög. Sedan utbrast vi alla i ett gapskratt.
Tänk om det vore så lätt att riva det andra huset också :-)

Pepparkakshuset rivet, nu återstår bara att riva vårt lilla ruckel på baksidan av tomten.

Igår när jag hämtade in posten så låg där i brevlådan ett väldigt fint kuvert. Jag öppnade försiktigt och såg en ännu finare inbjudan. Kusin Louise ska gifta sig med sin Lars-Erik i maj och vi är bjudna!
Vigseln kommer äga rum i Varbergs Stadskyrka och festen  hålls på Varbergs Fästning.
Något att se fram emot!

 Roligt att få dela denna dag med dem!

Igår tog vi en sväng med bilen och hamnade på IKEA. Efter en vecka med sjuklingar var det underbart att få komma ut och se lite folk. Vi strosade runt i varuhuset och tog en fika.
Jag "fick med mig" en skål hem som jag kikat på tidigare. Tänk vad fräscht det kommer bli med en smaskig sallad i den! Jag har bara haft höga skålar innan och då blir salladen så tillplattad och man ser inte grönsakerna så bra, men nu blir det alltså ändring på det.
Tror att jag ska investera i en likadan i grönt också!

Skål som passar till det mesta från IKEA

Till sist vill jag också passa på att säga GRATTIS på födelsedagen världens bästa PAPPA! Hoppas att du får en lugn och mysig dag. Vi kommer snart och firar dig! 

kram

Inga kommentarer: