07 januari 2011

Influensa och längtan...

Snörvel, host och feber! Hela familjen är sjuk och tack och lov har jag klarat mig undan febern än så länge. Axel, Gustaf och Filip har/ har haft 40 graders feber så det blir ganska gnälligt här hemma. Men jag gör vad jag kan mellan alla "snytningar" för att ta hand om dem.
Just nu är Axel den som mår sämst, stackarn han hostar som bara den och har som sagt väldigt hög feber. Jag hoppas att mina killar är på benen snart igen!

Åh vad jag längtar ut. Ut i det vita, ut i lugnet, ut i den friska luften. När jag nattat barnen ska jag nog ta på mig och stå ute på framsidan och andas några minuter.
Jag var faktiskt utanför dörren tidigare idag tillsammans med Gustaf. Vi skulle handla lite halstabletter och lördagsgodis. Det jobbiga var bara att jag var tvungen att ta bort snövallen som låg framför bilen först. Jag gillar verkligen att skotta men med en dunder och brakförkylning så var det inget vidare.

Då vi legat sjuka några dagar så har det inte hänt så mycket här hemma. Innan influensan slog till så hann jag få ned julgardinen och hänga upp min vanliga igen. Även tomtarna och adventsljusstakarna har fått återvända till sina kartonger i väntan på nästa jul.
Julgranen är det enda som är kvar. För Gustafs skull har jag kvar den några dagar till så vi är pigga och glada när det är dags för julgransplundring.

Nu längtar jag mycket efter pärlhyacinter, ranunkel och primulor i härligt glada våriga färger. Jag längtar också efter lite vårshopping vad gäller kläder.
Än så länge håller jag mig undan alla klädaffärer, orkar inte med reor!

Jag avslutar detta inlägg med lite bilder:

Han älskar att stå upp vår lille Filip. Så fort han får syn på något han kan ställa sig mot så kryper han i racerfart.

Älskade lilla Filip...så glad när han kan stå och hålla sig själv!

Jag och Gustaf passade på att ta en sväng ned till havet idag när vi ändå tagit på oss en massa kläder. Så otroligt vackert det är oavsett årstid!

Årets första primula fick följa med hem vid dagens Konsum-besök. 
Jag står där vid det köksfönstret  och tittar på den lilla färgklicken och drömmer om våren.


Trevlig helg!

kram

Becca

1 kommentar:

Margita sa...

Han är ju för söt Filip!!
Roligt att se Axel på bild också!
Du, nu blir jag lite avundsjuk när jag ser bilden på havet och kommer ihåg hur det var...just att ha den där närheten till havet är så speciell.