06 april 2011

Tiden rusar...

Tiden rusar på som vanligt. Jag behöver fler timmar per dygn för att hinna med allt jag vill och måste göra.

Häromdagen fick vi några färggranna pinnar nedstuckna i gräsmattan lite här och var av två noggranna män. Dags att mäta ut vart vårt nya lilla hus ska byggas! Jag har varit ute och kikat ett flertal gånger för att få en föraning om hur det kommer se ut. Det är sannerligen inte lätt att se det framför sig men jag har gjort några tappra försök.
I första etappen är jag inte så säker på att jag kommer vara överförtjust men jag hoppas att nästkommande steg gör att det blir en fin helhet.
Med nästkommande etapp tänker jag, staket, växter, möbler, stenläggning, odlingsbänk och odlingsbädd. Sedan kommer ju ett annat roligt moment, interiören!

Jag har hunnit med ett snabbstopp på Blomsterlandet också. Jag slet åt mig lite växter i brådskan vilka ändå blev helt ok i sina krukor som nu står i entrén. Nu njuter vi av oregano- och rosmarindoft och penseérnas vackra färger!

Det blev helt ok med tanke på hur oplanerat inköpet blev. Härligt att mötas av glada färger!

När vi ändå är inne på området växter så gjorde jag en liten växtkoll i trädgården för en liten stund sedan. Magnolian ser ut att ha klarat sig fint över vintern :-) Gräslöken har kommit upp några centimeter, rabarberna lyser lite rosa i jorden och persikan ser även den ut att må bra.

Persikoträdet "Frost" som jag fick i 30-årspresent har verkligen ökat på i längd och omkrets. Tyvärr har det haft krussjuka från första början men nu i år ska vi försöka ta död på svampsjukdomen. Jag har inhandlat en syra som man ska spraya på trädet strax innan bladsprickning. Hoppas att det hjälper!

[200811101325311.jpg] Jag måste ju skriva lite om inredning också. Köket är ett rum som jag varit nöjd med men ändå inte. Det är svårt att förklara, men det är väl små saker som "stört" stilen jag vill ha. Häromdagen fick jag en bild framför mig som gjorde att jag nu äntligen kan ändra några detaljer så att det blir som vi vill.
Bilden i huvudet innefattade vit stringhylla och en lampa som går att få tag på Tradera. Jag insåg i samma stund att det inte är något jag ändrar om bara sådär med tanke på prislappen på en sådan hylla.
Några dagar passerade och det var dags att vattna en blomma i Filips blivande rum. Där inne ligger en massa grejer som varit i diverse förråd tidigare. Rätt som det är kliver jag rakt på ett paket som vi fått av Axels pappa och vad ligger där i. Jo, en stringhylla med vita gavlar. Jag hade helt för mig att det bara var svarta sidostycken i paktetet! Nu återstår bara att fräscha till hyllplanen och måla dem vita.Tjohooo!!!
Lampan blir ett senare projekt att hålla utkik efter.

I övermorgon fyller vår lille solstråle 1 år! Vart tog den tiden vägen!? Jag har tänkt tillbaka en hel del på sjukhustiden de sista dagarna. Det känns som en evighet sedan vi låg där på rum 16, helt isolerade från omvärlden. Usch vilken tid! Jag får rysningar när jag tänker på det...vilka månader!!!
Den har verkligen satt sina spår, både på gott och ont.
Det jag försöker bryta tankarna med är ändå att vi fick en underbar liten människa, vår älskade Filip!


kramar 


Inga kommentarer: