30 december 2011

Dagen före nyårsafton...

Nu är det lugnt i huset. Filip sover efter en hel del kämpande då Gustaf väckte honom fyra gånger. Suck! Gustaf bad om att få kolla Disney Junior på datorn vilket jag utan tvekan sa ja till. Att få sitta ned på rumpan en stund tackar man inte nej till.

Dagen har annars gått ganska fort och som vanligt innehållit: "ät nu", "sluta slarva", "sitt riktigt på stolen", "nej, Filip inte röra den", "inte kasta", "var rädd om varandra", "inte slåss", "inga fula ord", "akta", "vänta" och så har jag torkat lite blod från Filips mun. Det känns som om jag har gjort det varje dag sista veckan. Mellan alla tillsägelser (som inte alltid hjälper ) så hade vi en mysig stund ute i det vackra vädret.

Sol, klar himmel och frisk luft tog ganska snabbt bort de mörka molnen inombords. Istället för pulkaåk och andra snöaktiviteter har vi sparkat boll, gungat, grävt i sandlådan och rensat land.
Filip hade fullt upp med att försöka få fram båtbanan. I och för sig är det ju långt ifrån vinterväder men det blir nog ändå lite kallt om händerna att leka med vatten.

Utelek i solen

När vi var ute tog jag även en titt på alla växter i trädgården. Det blommar faktiskt lite här och var :-) Kolla här:

Blommande trädgård i december...
  
Om en stund kommer Axel hem och då hoppas jag på fredagsmys resten av denna dag. Kanske vi kan spela några av Gustafs alla julklappsspel!? Lite god mat och godis får det nog också bli. 

Sist vill jag passa på att önska er alla ett Gott Nytt År. Jag hoppas på ett år som kommer ge många fina minnen, ett år som går i lugnets tecken. De sista åren har varit alltför dramatiska!

kram

Inga kommentarer: