31 december 2011

Nyårsafton...

Åh vad jag njuter av tystnaden. Alla mina tre killar ligger och sover/vilar inför kvällens nyårsfirande. Jag vet faktiskt inte när det var så här ljudlöst senast!? Jag tar vara på stunden i varje fall!

Idag är det alltså nyårsafton och det blir lätt att man tänker tillbaka på året som snart är över. Jag som inte ens minns vart jag lade min mobil för två minuter sedan ska nog inte ge mig in i att försöka dra mig till minnes vilka händelser som vi varit med om år, då jag lätt blandar ihop de senaste åren.
Det har varit ett virrvarr under flera år! Nu hoppas jag på ett lugnare 2012, inte allt för dramatiskt.

När vi satt vid frukostbordet idag så kom vi att prata om semestern. Den minns vi alla riktigt bra...turen till Danmark med alla upplevelser...High Chaparall-besöket...ja, det är faktiskt de saker som man blir varm i hjärtat av när man tänker på.
Alla var glada, avkopplade och vi hade roligt tillsammans!

Nu tittar jag ut på den frostiga gräsmattan och den kyliga gråblå himlen. Vintern har börjat visa sig från sin rätta sida. Tidigare idag var jag ute och bäddade om vinrankan med juteväv, i hopp om att sen få se den nu brunsvarta livlösa pinnen förvandlas till en grön frodig ranka när våren och sommarens strålar värmer den.

Jag har även hunnit med en tur till blomsterhandeln. Åh vad det är härligt att gå och kika bland tulpaner, härligt doftande hyacinter och annat smått och gott. Jag fick med mig det jag hoppats på hem och har nu satt ihop ett litet arrangemang. Hoppas "lantliga/shabby chic/new england-mottagaren" tycker om det!?


Nu återstår att röja här hemma och sedan pynta mig och barnen. Sedan är det trevligt umgänge som gäller med kära vänner. 
När Jan Malmsjös stämma hörs från tv:n inatt då är det jag som försöker stänga av mina öron. Jag vet inte vad det beror på men det känns som en tung våg sveper igenom min kropp så fort jag hör "Ring klocka ring...". En våg som inte på något vis får mig att känna hopp, glädje eller förväntan.
Jag får väl koncentrera mig på champagnen istället :-)

Till sist: JAG ÖNSKAR ER ALLA ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR!

kram

Inga kommentarer: