29 december 2011

Storm ute och inne....

Dagar som denna får gärna ta slut väldigt fort. Barnen har varit helt hysteriska och jag har gjort ett antal tappra försök till att lugna ned dem. Resultatlöst!
Stormen ute är inget mot den vi har haft här inne under dagen...

Så nu sitter jag här uppgiven vid datorn med huvudvärk som bultar och domnad ansiktshalva. Axel får ta över fram till läggning.

Dum som jag var fick jag för mig att ta fram degbunken och försöka få Gustaf att baka frallor. Det gick ju bra till en början men sedan var det roligare att springa och jaga Filip runt vardagsrumsbordet.
Tänk att vardagsrummet är så roligt, kan det bero på att det är det ENDA rum de inte får ha leksaker i!? Jag har numera börjat låsa in till de rum där de bara springer runt hysteriskt.


Mumsiga blev de i varje fall...

I ett annat försök så tog jag fram "blåspennor" som vi köpte till Gustaf i julklapp. Jag måste säga att det var riktigt roligt och blåsmåla och fint blev det. Allt gick väldigt bra till Filip också ville testa, då flög pennorna omkring i köket. Det var bara att ge upp!

Roligt skapande med blåspennor...

Igår skruvade Axel upp min väggstol i hallen. Det blev ganska ok, skulle bara haft den lite mer åt höger, men reglarna i väggen stämde inte. Nu återstår det för mig att köpa ett överdrag. Det jag gillar bäst kan det inte bli då det kostar 900:- (renskinn) så nu återstår att välja mellan svart skinn, svart konstgjort skinn eller vit filt.
Om jag ska tänka praktiskt så känns det som att det vita försvinner pga av småbarn och känslig färg. Ja, det får helt enkelt bli ett svart! 

 Väggstol, design Tove Adman.

Nu ska jag kika runt bland lite nya webbshoppar jag hittat och försöka koppla bort öronen. Barnen har röstresurser kan jag lova!

kram

1 kommentar:

Vallersvik 7 sa...

Älskade vän! Hur hinner du med att blogga och greja med allt annat. Jag är imponerad!
Själv sitter jag bara på en stol när jag kommer hem med en tjurig tjej och en retlig kille....
Bara att tänka framåt, det kommer bli bättre. Ta hand om er och gott nytt år!Kram