19 februari 2012

En alldeles underbar helg...

I fredags var det då dags att avslöja min överraskning för Axel och barnen. Gustaf och Filip lämnades hos mormor och morfar i Borås och sedan bar det av till Göteborg. Axel förstod inte vad överraskningen var förrän vi stod på parkeringen utanför Sankt Jörgen Park Resort.

Igen av oss är vana SPA-besökare så detta kändes spännande! Vi checkade in på det enormt fina hotellet och tog hissen till våning tre. Vårt rum, nr 310, visade sig heta "Red room", August Strindbergs röda rummet. Ett väldigt häftigt rum med vit bas och knallröda accenter. Allt var mycket fräscht!


Efter en stund på rummet tog vi på oss våra vita rockar och tofflor och tog hissen ned till SPA-avdelningen. Jag hade bokat SPA-ritual och fick välja mellan tre olika. Energigivande, renande eller avslappnande. Vi var överens om den avslappnande.
Vi fick varsin korg med en massa hudprodukter, peelingvante och ett program över hur vi skulle göra för att följa den avslappnande ritualen.
Aromabastu, vila på lavastenar och lyssna på lugn musik, ansiktsmasker, upplevelsepool, kristallbastu, varma källor, the rum, eldrum, ja det var oerhört mycket man fick prova på.
Mina favoriter blev utomhuspoolen och dubbelsängen som gungade. Utomhuspoolen för att det var så mysigt att sitta där i det varma vattnet och se ångan stiga upp mot den mörka himlen, fick man öronen under vattenytan så hörde man avslappningsmusik.
Sängen som gungade var otroligt rogivande. Vi låg där i våra rockar och gungade med lugn musik i öronen. Vi tittade ut på snön och bara hade det underbart.


När vi på lördagen checkade ut (efter en enorm frukostbuffe) kändes det som att gå ut i verkligheten igen. Vi var i en stor drömbubbla på Sankt Jörgen, där vi lyckades koppla bort vardagen totalt.

På lördagen strosade vi runt i Göteborg. Vädret var riktigt trist, men det spelade ingen som helst roll. Vi hade inga direkta ärenden utan gick in i de affärer vi kände för just då.
Hand i hand på NK kände jag att tårarna började komma, jag var så otroligt lycklig och det kändes så underbart att få gå i lugn och ro, bara vi två.
Innan vi åkte hem tog vi också en mysig fika.


Väl hemma satte jag mig i soffan och bläddrade i tidningar jag aldrig annars hinner läsa medan Axel ställde sig i köket för att laga en överraskningsmiddag.
Allt var som vanligt fantastiskt gott men förrätten var den bästa. Enorma gratinerade havskräftor!


Idag, söndag, har jag röjt lite och kört några tvättmaskiner. Om några timmar ska vi hämta våra fina pojkar. Hur härligt jag än haft det så har jag tänkt mycket på vildingarna och jag saknar dem mycket. Det ska bli mysigt att hålla om dem och känna deras lukt.

Tack snälla mamma och pappa för att ni tagit hand om våra guldklimpar och tack Axel för att du finns i mitt liv!

KRAM

1 kommentar:

Mina sa...

Härligt att läsa Becca!! Kram till Dig och Din fina familj!! <3