22 februari 2012

En onsdag i februari...

Snart är det läggdags och jag hoppas verkligen att kommande natt blir bättre än de senaste nätterna. Killarna är
lite piggare men de hostar fortfarande en hel del. Jag får vara beredd med hinken så fort Filip sprungit/rört sig extra snabbt för då hostar han så han kräks.

Idag var jag tvungen att ge mig ut i regnet för att köpa mediciner och lite mat. Jag gjorde mitt snabbaste loppisbesök någonsin och tro det eller ej men jag hann till och med köpa några grejer. En teakbricka (alltid roligt att ha och servera på), en liten byrå som jag tack och lov lyckades få in i bilen och så ett roligt litet våningsfat.


När vi inhandlade de viktigaste matvarorna så kikade vi lite på bokreaavdelningen. Barnen fick välja varsin bok och Filip pekade på "Nicke nyfiken" (han älskar apor) och Gustaf valde utan minsta tvekan en "Lego Star Wars"-bok.
Det blev inte någon bok till mig men jag köpte en till Axel, förra säsongen av "Halv åtta hos mig".


Idag läste jag något riktigt roligt i en tidning som "grannen" kom med. Vår postadress blev veckans postnummer i Postkodlotteriet. 10 000:- rakt in på kontot!!!! På fredag är det ett måste att titta på Postkoden på tv då vi kanske får syn på någon granne :-)

Imorgon ska de äldsta barnen på mitt jobb på utflykt och åka skridskor. Tyvärr kan jag inte följa med då Filip fortfarande inte kan gå till förskolan. Så typiskt, jag hade sett fram emot att snöra på de vita och stappla fram på isen tillsammans med barnen.
Men nu hoppas jag att skridskorna passar kollegan istället och om de nu gör det, så hoppas jag också att hon kommer hem hel igen ;-)  Ingela, inga vikarier nästa vecka pga benbrott ;-)

När kollegan I hämtade skridskorna lämnade hon en blomma. Vi hade fått varsin engelsk pelargon av en förälder på jobbet, så snällt!
Nu står den på vardagsrumsbordet och ser vacker ut med sina stora blommor. Härligt med lite färg!


Tvätthögen är det som ska tas hand om nu för annars kommer jag inte kunna lägga mig. Sängen är helt täckt av handdukar, påslakan och örngott som ska vikas. Lika bra att ta tag i det!

Till sist kommer en bild på hur det såg ut när G och F skulle säga hej då till mina föräldrar efter en rolig helg tillsammans :-)


Var rädda om er!

kram

1 kommentar:

Stinas vardagsrum sa...

Älskar byrån du hittade... Vill också ha! Hoppas att allt är bra med er! Kram Stina