21 maj 2010

Äntligen fredag! Det är så skönt att veta att Axel är hemma hela helgen och kan hjälpa mig och dessutom kan vi turas om att sova.
Jag känner mig riktigt sliten och mina förlossningskomplikationer gör sig nu påminda i form av orkeslöshet. Igår när jag var på BVC-kontroll med Filip så erbjöds jag hembesök istället för att jag ska ta mig till vårdcentralen, en annan BVC-sköterska frågade om jag inte skulle ta ett blodvärde. Undra hur jag ser ut egentligen, sliten och blek antagligen?!

Glädjande under BVC-besöket var i varje fall att vår lille kille äntligen fick godkänt på viktuppgången. 230 g upp sedan förra veckan. Tyvärr får jag dock fortsätta åka till vårdcentralen då lillemans navel vägrar lossna och nu är det kletigt så de vill kontrollera den fram till den lossnar.

Idag har jag haft en sådan där dag man bara vill ska ta slut. Min mage har krånglat i några dagar, det är väl stress i kombination med flera veckors antibiotikaintag (rävgift enligt barnmorskorna) som gjort att den börjat strejka. Jag kunde bara inte ta mig till förskolan med Gustaf så denna dag har varit hektisk och inte så munter.
Men jag lyckades hålla ut till Axel kom hem ;-)
Som tur är har vädret varit fantastiskt i flera dagar nu och storeman (Gustaf) som älskar att vara ute och sparka boll och leka med sin båtbana har njutit trots att hans mamma inte varit i så bra skick.
Jag hoppas att helgen kan göra min mage mindre ond och att jag kan varva ned en aning.

Mellan amningar, tvättmaskiner, diskmaskiner, matlagningar, nattningar och lekstunder så försöker jag passa på att njuta av vår trädgård.
Det är så grönt och vackert ute och för att inte tala om alla underbara dofter! Det är oerhört avkopplande att stå på altanen på kvällen alldeles själv innan läggdags och ta några djupa andetag, balsam för själen!
Det är precis det jag ska göra nu!

Jag önskar er alla en underbar helg!







kram

Inga kommentarer: