09 maj 2010

Bra dagar...

I fredags fick jag en väldigt trevlig överraskning när det ringde på dörren. Det var ett blomsterbud som kom med en otroligt vacker och färgglad bukett.
Nu pryder den vardagsrummet med sina gula, aprikos och gröna färger. Den drar verkligen ögonen till sig och jag hoppas att den får vara lika fin länge till!

 Tack snälla Alvar och Margareta för er omtanke, det värmer!

Fredagen fortsatte bra. Jag och Filip var på en extrakontroll av hans viktuppgång och oj oj oj vad vårt slit med matning gett resultat. Han har gått upp strax över 400 g på en vecka. Nu väger han 4660 g och är 56,5 cm lång!

Senare samma dag var en annan stor händelse, jag tog min sista dos med antibiotika. Efter veckor med mediciner var vi ju givetvis tvungna att fira detta. Axel köpte färska räkor och kräftor och överraskade med en riktigt god måltid. MUMS!
Tack älskade Axel!

MUMS!!!

Igår (lördag) var det så dags att börja försöka amma min lille prins igen. Jag måste erkänna att jag undrat om det verkligen skulle fungera igen!? Jag räknade med att det skulle ta några dagar att komma igång men Filip tog ett rejält tag med en gång och åt på.
Nu ska jag bara komma i fas med hans mängd av matintag sedan kan jag säga: -"BYE BYE" till min trogne följeslagare Pump.

Snart är den nog ett minne blott ;-)

Jag får ju inte glömma att visa er vad som hänt med Gustafs ägg som han "hittade" på altanen häromdagen.
Det var ingen krokodil som han trodde utan en liten dinosaurie. Den växer som bara den och vi har fått byta till en större skål.

Dinosaurie på tillväxt!

Nu är det söndagsfrukost med familjen som gäller. Jag hoppas att det blir lite uppehåll idag så att jag kan ge mig ut i trädgården och pyssla om rosenlandet. En annan uppgift för dagen blir också att ta fram nästa klädstorlek till Filip. Tänk att han redan växt ur vissa kläder! Tiden går så fort.

Sist idag kommer ett foto på mina underbara barn. Jag älskar dem så innerligt mycket!!!

 Mina älskade pojkar!!!

kram

1 kommentar:

Gilla Yoga sa...

Vad skönt att det funkade med amningen!!!!
Vilka sötnosar du har hemma... =)

Kram Linda