29 maj 2010

De senaste dagarna...

Dagarna går så ofantligt fort. I förrgår fyllde Filip 7 veckor!!! Rätt som det är så är det jag som står där på gården när det är skolavslutning och tittar på vår student ;-)
Jag har lovat mig själv att försöka njuta och ta vara på bebistiden, men det är svårt när dagarna rusar på i ett sådant tempo. Det ena avlöser det andra utan någon som helst paus däremellan så man kan hämta andan.
Kanske beror det på att jag är en ganska oerfaren tvåbarnsmamma? När jag blir mer varm i kläderna kanske jag upplever det annorlunda? Jag hoppas det!

I förrgår var det dags att träffa läkaren igen. Vi gick igenom min långa journal och jag fick svar på de frågor jag hade. Läkaren gjorde även ett ultraljud och tyvärr visade det flera blodansamlingar i magen. Jag måste därför komma tillbaka igen om några veckor för att se hur det utvecklat sig.
Magvärken är jag så oerhört trött på och jag längtar mycket till den dag då kroppen känns som vanligt igen och jag inte har ont längre.

Igår var jag med Filip på BVC igen för att undersöka naveln. Naveln lossade dagen innan men det är fortfarande en liten bit kvar så de vill fortsätta att ha koll. Så det blir till att åka igen nästa vecka.
Det känns som om det hela tiden är besök av olika slag som trasar sönder våra dagar då vi är ensamma hemma och kan vila (när Gustaf är på förskolan).
När Gustaf är hemma är det fullt ös hela tiden så därför är jag väldigt rädd om de dagar han är på förskolan, enda chansen att få vila lite :-)

Häromdagen var rörläggaren här och fixade det sista med vatten och avloppet i stora badrummet. Nu återstår bara ett besök av elektrikern och lite arbete av Axel sedan är det helt färdigt.
Så här blev tvättställsblandaren:

 Vi är väldigt nöjda med denna blandare :-)

Nu ska jag försöka ta mig an listan över "måste-göra-saker". Den är så lång så jag vet inte riktigt vart jag ska börja. Men, men nu hör jag att det först är amning som gäller. 

Hoppas att ni får en underbar helg!

kram

Inga kommentarer: