13 maj 2010

Tiden rusar fram...

Tiden rusar fram...det är morgon och vips så är det kväll. Det känns knappt som om det är något däremellan.
Jag hoppas att det lugnar ned sig lite snart så jag hinner njuta och ta vara på Filips bebistid.
Axel är ledig fram till måndag och det gör stor skillnad när man har avlastning. Det är så underbart att vara hemma tillsammans och njuta av vår lilla familj.

Häromdagen fick vi besök av våra grannar Jonas, Tina och Anton. De har varit helt fantastiska och tagit hand om vårt hem och katten Lovis under hela min sjukhusvistelse. STORT TACK TILL ER!!!
Vi fick två presenter som jag blev VÄLDIGT glad för, två tomatplantor.

 Ser fram emot att få sätta tänderna i en röd solmogen tomat! TACK snälla Jonas, Tina och Anton!

Idag har Axel äntligen fräst potatislandet och det ser ut som om vi kan sätta våra "Rocket"-potatisar snart. Det ska bara torka upp lite först, matjorden är VÄLDIGT våt. 
Jag ägnade en stund åt alla tusentals maskrosor som invaderat vår gräsmatta. Det är ett evighetsjobb men någonstans måste man ju börja.
Under min maskrosutplåning upptäckte jag till min stora glädje att jag snart kan göra årets första rabarberpaj.

Jag har helt missat att kolla rabarberlandet men idag upptäckte jag hur bra de tagit sig.

Till sist i dagens blogginlägg kommer ett foto på dinosaurien som låg i ägget som Gustaf "hittade". Nu har den växt färdigt!


Imorgon ska Gustaf på sitt första tandläkarbesök, vi får väl se om han är medgörlig och gapar stort!? Sedan är det Filips tur att vägas. Undra vad vågen visar denna gång med tanke på att jag börjat amma!?

Hoppas att ni alla får en underbar helg!

kram

Inga kommentarer: