25 april 2011

Annandag påsk...

Gustaf har vid flera tillfällen idag kommit och sagt att det är sista dagen i påsken och suckat lite. Jag vet inte riktigt varför han påtalat detta. Jag instämmer dock i hans lilla suck där på slutet av meningen. Vilka fantastiska dagar vi har haft och vilket väder, men framförallt, vi har varit tillsammans. Imorgon är allt som vanligt igen, var och en ska iväg på sitt. Det är väl det Gustaf suckar åt!

Även denna dag har vi tagit det lugnt. Visst har vi bockat av lite saker på "att-göra-listan" men det har inte stressats över. Här kommer lite bilder från dagens händelser:

Första persikoblomman har slagit ut. Vinrankan är numera i krukan under altanen.
Gustaf tvättade sin cykel idag. Det var väldigt viktigt att krama ur vattnet ur svampen noga. Han sa att mormor har lärt honom det.
Till lunch blev det grillat. Mums med Axels hamburgare.
Filip bestämde sig för att klättra upp för rutschkanan. Efter en stunds träning tog han sig hela vägen upp. När han väl var uppe kom han på hur roligt det var om man släppte taget och kanade ned igen. Han höll på med detta ett bra tag och skrattade högt. Min lille prins!
Gustaf har haft fullt upp med glassbeställningar. I den ena fick jag till och med en chokladpinne :-)
Populära sandleksaker från IKEA.
Underbart att äntligen få se gröna löv på träden.
Bilen har tvättats och polerats och polerats ännu lite till. Skinande blank blev resultatet!
En promenad till stranden har även hunnits med. Sommarkänslan infann sig när jag gick med bara fötter i den mjuka sanden. När jag sedan såg det klara havsvattnet blev jag riktigt sugen på ett dopp...men det får vänta lite till.
Bäst idag var ändå att få se Gustafs lycka när han fick testa sitt kastspö som han fick av påskharen.
Total glädje och värmen spred sig i mammahjärtat så att en liten tår fick torkas bort i ögonvrån.
Han förstod med en gång hur man skulle göra och kastade riktigt långt!
Älskade Gustaf...

Det var allt för idag. Jag hoppas att ni alla har haft en härlig påsk och njutit av ledighet, värme och varandra!

kram



Inga kommentarer: