24 april 2011

Påskdagen...

Idag har vi haft besök. Mina föräldrar och lillebror J kom på förmiddagen. Vi solade på altanen i sommarvärme, underbart. Påskmat stod näst på tur.
Efter påsklunchen var det dags för "Äggapromenaden" som vi har som tradition att gå. Det var allt några kluriga frågor så jag tror inte att jag fick alla rätt på den tipspromenaden. Det är inte det viktiga heller för den delen. Det var en härlig promenad!
Efter att vi varit duktiga och promenerat så väntade påsktårta hemma på altanen och ännu lite mer solande.
Det var deppiga killar som vinkade hej då till mormor, morfar och morbror J. Det syntes verkligen på Filip att han inte gillade detta avsked.

Tack mamma och pappa för den fina Mårbackan men framförallt för besöket. 
Det är alltid lika roligt att träffas!
Tårta är aldrig fel! Gräset kom upp i tid i vår bordsdekoration.
Glad Filip i rutschkanan. Idolen morfar får gos!
 Undrar vem som har mest roligt, mormor eller Gustaf!?

Något som känns otroligt skönt är att jag idag har min klädsel till kusin L:s bröllop klar. Ni som följer min blogg vet att jag har haft hur svårt som helst att hitta en klänning jag trivs i.
För några veckor sedan skickade jag efter en klänning från Esprit. En brun klänning i satin. Tyvärr var 36:an ganska stor och jag trivdes inte i den. Jag chansade dock och beställde en storlek mindre som satt perfekt!!!!
Lite smycken, mina "prinsesskor" (älskar de skorna) och en fin sjal så är jag redo för bröllop.

Idag har jag även pysslat om mina nya som gamla växter. Olivträden, citronträdet och fikonträdet har fått flytta ut på altanen. De får stå ute och acklimatisera sig för att sedan komma in på kvällen. Det dröjer nog inte länge till förrän de kan stå ute dygnet runt.
Min nyinköpta japanska lönn har planterats i kruka. Jag är riktigt nöjd! Så grön och skir. Jag har kommit på mig själv med att stå och titta på den vid flera tillfällen idag. När ljuset bryter mot det ljusa bladverket blir det otroligt vackert!

Mysigt med en massa växter på altanen!

Vi har haft en fin dag som gått i ett lugnt tempo. Om en stund när våra killar sover så ska det vattnas lite här och var i trädgården och vinrankan ska ned i altankrukan.
Sedan blir det väl som vanligt soffan med resterna av påskgodiset.

kram


Heja Elfsborg. 3-0 mot Malmö. Det gillas!!!!

Inga kommentarer: