22 april 2011

Långfredag...

Dagen började inte så bra, mitt humör var verkligen i botten. Arg som ett bi! Min underbara sambo lyckades dock bryta min svacka och hokus pokus så kändes livet lite lättare igen.
Förmiddagen avklarades snabbt med lite lek på altanen. Efter lunch begav vi oss till Stättared och 4H-gården.
Där hade vi en riktigt härlig eftermiddag tillsammans.
Vår utflykt började med en tipspromenad i vacker omgivning. Den lilla vägen kantades av blåsippor, vitsippor och påskliljor. Så vackert!
När vi var tillbaka vid gården åkte jag och Gustaf "häst-och-vagn". Sedan var det dags att ta fram picnickorgen. Så härligt det var att sitta och mysa i värmen med mina killar. Alla glada och lyckliga!
Därefter gick vi runt och tittade på de ljuvliga killingarna, kaninerna, tupparna och hönorna. En riktigt mysig utflykt!

 Glittriga färgglada ägg hängde i buskar och träd längs promenadsträckan. Vitsippor och blåsippor färgsatte marken.
Vi tog en paus vid en liten sjö under tipspromenaden. Gustaf sa att han såg en långgädda på botten och att vi skulle åka dit och fiska den en annan dag. Filip var väldigt nöjd i vagnen och gav ifrån sig glädjevrål lite då och då...som Ronja Rövardotters vårskri.
Gustaf gillade ridturen, särskilt när han fick äta en glass samtidigt.
Filip älskade att titta på getterna!

Det var allt för idag. Nu väntar en kvällspromenad. Killarna somnar gott i vagnarna så det är bara att lyfta över dem till deras sängar när vi är hemma. Sedan ska Axel grilla världens godaste kycklingspett. Han är en mästare vid grillen!

Jag önskar er alla en underbar påsk! Njut av ledighet, mat och godis. Ni som ska ut på vägarna, ta det försiktigt!

GLAD PÅSK!

många kramar


Inga kommentarer: