14 april 2011

Pyssel lite här och var....

Natten gav inte mycket mer sömn. Gustaf hostade dock inte så mycket som nätterna innan men han var väldigt orolig och for fram som en tornado i sängen. Filip har blivit sämre så Axel var uppe minst tre gånger i timmen hela natten.
Jag hoppas verkligen att det vänder på Filip snart för det låter så obehagligt när han andas och hostar. Ögonen bara rinner. Vi fyller på med alvedon och näsdroppar så fort de där sex timmarna har passerat.

På morgonen när jag var ute på altanen slog det mig hur grön och fin gräsmattan börjat bli. Så kom då en grävmaskin och härjade på baksidan och nu sitter jag och tittar ut på ett stort svart geggigt område.
Gustaf är överlycklig. Han har fått hjälpa till med att "förstöra" trädgården större delen av dagen. Jag blev helt tårögd när jag såg hans lycka när han fick sitta i knät på Olle (grävmaskinisten). Han fick hjälpa till att köra fram och backa, vilken glädje!


Det vackra vårvädret här idag gjorde att lusten att påskpynta blev väldigt stark. Fram med färgglada fjädrar, kycklingar, tuppar, påskägg och så självklart lite påskgodis. Man måste ju fylla godistuppen när man väl ställt fram den. Det är väldigt lätt att göra sig små ärenden till vardagsrummet där den gröna tuppen står och lockar med sina mandelchokladägg.
Vi har även en liten godishöna som jag fyllt med färgglatt påskgodis, som jag för övrigt är helt beroende av. De är så ofantligt goda!

Gustaf har pyntat påskriset och det är även han som bestämt vad som ska stå på den runda brickan.

På tal om beroende så ska jag även avslöja ett annat. Nämligen parmesanomelett. Gör en omelett och när den nästan är färdig river man en massa parmesan över...sååå gott och beroendeframkallande. Det går åt många ägg här hemma!

 Parmesan är så gott! Stort användningsområde. Man kan ha det på det mesta om ni frågar mig ;-)

När vi är inne på livsmedel kan jag rekommendera Nestlé Frutti till barnen. Nu när vi har haft den ena sjukdomsperiden efter den andra och Filips matlust varit obefintlig så har han åtminstone fått i sig denna smoothie. 
Jag har fått äran att testa två smaker, persika/banan och mango/ananas via Buzzador.
Buzzador innebär att man får prova nya produkter och tjänster, helt kostnadsfritt. Är du nyfiken på att bli Buzzador kan du läsa mer här.

Perfekt att ha med på utflykt som mellanmål, inga tillsatser! Mums säger Filip.

Till sist så kommer en bild på mitt karamellställ. Jag använder fyra burkar av sex i nuläget. Om det blir lite tid över i helgen ska jag slipa, polera och spraya. Sedan hoppas jag på ett skinande resultat!

Snart ska rosten bort!

kram

Inga kommentarer: