15 februari 2011

De senaste dagarna...

Helt yrvaken och lite frusen...brrr! Axel gjorde lite ombokningar i schemat idag så att han kunde ta med sig Gustaf till mina föräldrar. Jag var i ett stort behov av sömn. Tack snälla Axel och tack pappa! Som tur är har min minste son sovit i hela två timmar nu på förmiddagen vilket inte hör till vanligheterna. Han förstod väl att hans mamma var utmattad ;-)

Då har Alla hjärtans dag passerat och vad hittade ni på denna dag?

Jag valde att ha Gustaf hemma igen, då det fortfarande fanns några fall med maginfluensa. Vi bestämde oss för att åka till Kungsbacka med en gång efter lunchen och så fick det bli.

Vi kikade runt i Kungsmässan och Gustaf fastnade för två t-shirts vilka han fick. Sedan inhandlades Alla-hjärtans-dag-bakelser.
Målet för dagen var biblioteket Fyren så dit begav vi oss ganska snart. Fika stod först på programmet innan det blev dags att låna böcker.
Efter frallor och frukt så var det då äntligen dags att bege sig in i bokdjungeln. Gustaf hade fullt upp med sagogrottan, akvariet och andra leksaker. Ibland dök han upp med några böcker som vi skulle låna.
Efter ett par timmar och en hel kasse full med böcker och cdskivor var vi alla trötta och lämnade stan för landet. En riktigt mysig utflykt!


Resten av dagen åt vi bakelser, vi spelade spel, jag sörjde en av mina absoluta favoritlampor som gick i tusen bitar och vi läste en hel del nya böcker.

Jag måste ju visa vad jag fick i Alla hjärtans dag-present...

How beautiful life is when you are in the world Axel, Gustaf och Filip!

och denna pryl fick Axel av mig. Han blev väldigt glad...han älskar ju att grilla...

Marinadspruta finns bla att köpa här

Gustaf ritade några teckningar. Bland annat den här som han gav till mormor och morfar. Från början var det bara två strån vid varje öra men för att göra morfar glad så ritade han till jättemycket hår, mer än mormor ;-)

Från vänster: Gustaf, mormor och morfar. Han har skrivit de första bokstäverna i varje namn mellan benen på figurerna och även på andra sidan. Han är väldigt intresserad av att skriva just nu!

Häromdagen när vi var ute och gick så blev Gustaf väldigt fundersam när han fick se en vägskylt. Han tyckte det var konstigt att vi inte fick gå med Filip på denna väg. Förbjudet för bebisar!? Goa unge!



kram

Becca

Inga kommentarer: