10 februari 2011

Pysselsugen...

Nu sitter jag här vid datorn och tittar ut, himlen är vit/grå och regnet öser ned. Det ser ut som om det är snöblandat regn i luften men jag kan ha fel. Gruset i mina ögon ställer till det med synen. Natten har INTE varit fylld med sömn om man säger så.

Jag städade lite i en pappershög igår och hittade där mina ministolar i trä som väntar på ihopsättning. Den ena stolens ryggstöd ska först kokas och böjas till så det är inget jag sätter ihop bara så där. Jag får försöka hitta lite ensamtid först.
Jag är väldigt förtjust i just stolar, det finns många som jag drömmer om och det lär nog stanna vid en dröm när det gäller flertalet av dem.
Så jag tänkte att jag kan ju försöka skaffa mina drömstolar som miniatyrer och pryda pilasterhyllan med dem. Just nu är den väldigt tom på stolar men vänta bara, snart ska jag försöka sätta ihop min Lilla Åland av Carl Malmsten (de stolarna har vi som köksstolar) och sedan väntar Norrgavels Länstol.

Norrgavel Länstol design: Nirvan Richter.

Men det är ganska mycket pill innan den ser ut som ovanstående. I dagsläget har stolen denna form:

Det finns många olika modeller att välja mellan hos Kotte Toys.

Nu närmar sig lördagen med stormsteg. Åh, vad jag längtar! Fika, prata, kika i affärer, restaurangbesök tillsammans med vännerna. Det ska bli underbart att få en liten paus från matlagning, blöjbyten , jagande efter Filip...

I mitten av mars verkar det som om jag åter igen får en liten paus och då över natt dessutom. Jag har inte sovit utan barn/barnen sedan Gustaf var liten om jag minns rätt. På tiden nu alltså!
Min vän från högskoletiden hörde av sig och frågade om jag inte hade lust med en liten tripp till Gekås och då med övernattning. Självklart svarade jag: JA! Sist vi träffades låg Filip i magen, två veckor innan kejsarsnittet.
Det ska bli fantastiskt roligt att träffa J och prata en massa (det är vi duktiga på) och så får jag väl shoppa lite också. 

Igår hade jag verkligen vårkänningar. Fåglarna kvittrade och gruset knastrade så härligt när jag sprang. När jag kom hem stod Gustaf på altanen med såpbubblor och vår katt Lovis hade fullt upp med att göra sönder bubblorna. Det var så roligt att titta på de två!

Bubblorna landade på altandäcket och där låg de till katten Lovis kom med sina tassar...

Nu ska jag göra lite te och fika till mig och Gustaf medan Filip sover. Sedan ska vi göra ett försök att pyssla innan den minste mannen slår upp sina blå.

kram

Inga kommentarer: