13 februari 2011

En underbar helg

Då är denna helg snart över. Varför går det så fort?!

Helgen har varit riktigt bra. I lördags bar det av till Göteborg med Maria och Malin. Vädret var perfekt, sol och klarblå himmel. Visst var det lite kallt men vi gick ju in och ut i affärer hela tiden så det var inget jag tänkte på.
Första affären vi besökte var "Svenssons i Lammhult" och där stortrivdes jag. Där fanns ofantligt många vill-ha-möbler och prylar. Synd bara att allt kostar så himla mycket.
Jag gick drömmande därifrån med en produktkatalog!

Därefter blev det ett besök på Myrorna, men inget shoppat denna gång. Det kändes lite tomt på roliga prylar, mest kläder. Sedan rullade det på med den ena inredningsaffären efter den andra och så även lite klädaffärer.
Vi tog även en mysig fika mellan alla affärer.
Blev det något shoppat då?! Jag lyckades med att enbart handla en sak!!!! En svart karamellfärg från Panduro för 39:- De grejer som jag fastnade för fanns på Svenssons i Lammhult och med tanke på att jag bara har föräldrapenning så fick det bli endast den gratis produktkatalogen ;-)
Vi avslutade dagen med ett besök på restaurang "Tranquilo". Miljön var väldigt annorlunda och crazy. Jag gillade det starkt! Vi valde att beställa in några olika Pinchos (smårätter) och maten fick verkligen godkänt. Så gott så gott!
Här kommer lite bilder från vår underbara lördag:

 En absolut favoritaffär. "Svenssons i Lammhult". Stolen längst upp till vänster, som på bild inte blir rättvis, var ett riktigt smycke. Vilket hantverk! Bara 34780:-
"Min" lilla Kay Bojesen apa fanns att köpa. VILL HA!!! 1150:-
Stringhyllan, jag bara älskar den. Otroliga möjligheter till roliga lösningar!

Ett stopp gjorde vi på Grönbergs interiör. Jag är ingen Shabby Chic-människa, men för er som är det så kan jag rekommendera denna affär. Det fanns hur mycket grejer som helst!
Jag fastnade dock för deras Kungsängslilja (bild längst upp till höger)

Jag hittade också en monstergrill till Axel ;-) En Weber med en grillyta på hela 98 cm i diameter. 
Det var gott med en kopp varm choklad och en smaskig baguette mellan alla affärer.

Nedan kommer en massa bilder från Tranquilo. Vi pratade dåtid, nutid och åt en massa god mat. 

Först fick vi in en liten skål med kryddade popcorn. 
Kokospanerade friterade jätteräkor med mangomojo.
Majskolvar med chilismör.
Tacos fylld med kyckling, guacemole,sallad och lök
Brasiliansk soppa med räkor, kokos, lime och bananchips.
Saltrostad potatis med paprikamojo.
Hett långkok på nötkött serveras med majstortillas samt gräddfil.
Tack för en fantastisk dag mina vänner! Jag njöt för fullt!

Så kom då söndagen. Idag har mina föräldrar och lillebror Johannes hälsat på. Vi har ätit, pratat, det har lekts och Axel har börjat riva rucklet på baksidan.
Lite vemod måste jag erkänna har infunnit sig. Vi bodde ju ändå där under ett helt år. Det var där jag haltade runt med min gravida kropp när Gustaf låg i magen. Det var där vi drömde och blickade framåt till den dag då vi skulle få flytta över våra saker till ett färdigbyggt större hus. Det var där jag satte fram alla grytor och skålar vi hade när det regnade...ja, det känns nu när vårt lilla ruckel ska bort!


Det var allt för idag. Jag önskar er alla en kärleksfull Alla hjärtans dag imorgon och en härlig vecka!

kram


1 kommentar:

Vallersvik 7 sa...

Härligt att få gå i stan helt själva, eller själva och själva hela gbg är ju fullt av folk överallt! ;)
Ta hand om er. Stor kram