06 februari 2011

Lite av varje...

Idag känner jag mig så frustrerad, trött och uppgiven. Jag kan inte minnas när jag fick sova mer än 2-3 timmars sammanhängande sömn. Hela nätterna bryts med skrik på olika håll. Är det inte Gustaf som sitter och skriker det högsta tänkbara så är det Filip som söker närhet. 

Inatt var det så nära att jag bara satte mig ned på golvet och tog fram tårarna, men vad hjälper det!? Bara att smyga emellan dem och försöka förhindra att de väcker varandra.
De störda nätterna har börjat ge mig skräckkänslor, särskilt när jag är själv hemma. Jag är så rädd för att Gustaf ska få sin skrikattack och väcka Filip. Filip får väldigt svårt att somna om och förblir orolig resten av natten. Det går inte strunta i en ledsen Filip, men det går heller inte att strunt i en gapskrikande okontaktbar Gustaf. SUCK!!!
Jag är på helspänn från det att jag lägger mig och känner hur jag biter ihop käken, så huvudvärk är ett givet inslag varje morgon. Tur att det finns ipren!

Igår var mamma, pappa och lillebror Johannes och hälsade på. Gustaf åkte med pappa till båtmassan och kikade runt några timmar. Lillebror kikade runt på stan.
Jag, mamma och Filip åkt till Kungsbacka för att kolla lite affärer. Vi kikade efter födelsedagspresenter till Gustaf, men jag har ingen aning om vad vi ska hitta på. Några bra förslag på vad man kan ge en 4-åring, mottages tacksamt!!!

Det fanns inte så mycket roligt i klädaffärerna. Det kändes mest som om det fanns beige, blekrosa och svarta kläder. De två först nämnda färgerna är absolut inte mina färger så jag vet inte riktigt vad jag ska ha på mig i vår. Men det kommer väl in mer i butikerna och då skulle i varje fall jag bli väldigt glad om det var lite marinblått :-)

På tal om marinblått! Jag köpte faktiskt en vårjacka igår. Vi hamnade på Lindex och där hängde den, jackan! Marinblå med ett knytband runt midjan. Nästan precis som min svarta vinterjacka fast som vårmodell :-)
Det fanns strl 34 och 42...ingen 36:a :-( Men så kom jag på att jag kan köpa den på Lindex shoponline. Så fort jag kom hem lade jag in en beställning. 10% rabatt blev det också :-)

Gillar detaljerna med bl. a knytbandet i midjan. 
Finns även i beige.

Häromdagen tog jag ett beslut angående läkemedelsstudien och anmälde mig. Jag känner att jag måste ha en medicin och vill verkligen slippa sprutorna jag tidigare haft.
MEN efter någon dag kom jag på att farfar hade malignt melanom ( elakartad hudcancer) och pappa går och kollar sina födelsemärken då han har haft förändringar. 
Den kombinationen plus den ökade cancerrisken med tabletterna känns inte alls bra! Imorgon ska forskningssjuksköterskan ringa mig och då kommer jag ta ett slutgiltigt beslut. I dagsläget känns det inte aktuellt med denna studie!
Properly trained multiple sclerosis patients self-inject their Avonex medication.Det verkar med andra ord som om jag får ligga där i sängen en gång i veckan med tårar och svett som sprutar åt alla håll medan Axel försöker ge mig sprutan. (sprutfobi) Tanken är att man ska ta den själv, det gick ju bra de första månaderna, men sedan blev jag bara mer och mer rädd, så nu går det knappt när Axel gör det. Det gör ont, nålen ska rakt ned i benet, ner i muskeln och jag får som influensa varje gång, MEN jag måste försöka fokusera på det positiva. Den bromsar åtminstone skoven med ca 30% om jag inte minns fel! Jag håller nu tummar och tår för en medicin som är på gång om kanske 11/2 till 2 år. Det är också en tablett som ännu inte visat på några biverkningar. Den sänker dessutom inte immunförsvaret som den som nu är aktuell gör.

Nu över till något roligt. Nästa lördag ska jag och två vänner få ha en heldag i Göteborg. Jag har verkligen längtat efter denna dag! Vi har inget speciellt inplanerat i dagsläget mer än att kika i affärer, fika och på kvällen hitta en mysig restaurang. Det ska bli fantastiskt underbart att bara få vara tillsammans och ta dagen som den kommer! Har ni något bra tips på vad man kan hitta på?

I lördags var vi hos våra vänner M&M. Det bjöds på god mat och vi hade en trevlig kväll. Vi fick äntligen lämna över 35-årspresenterna och Maria blev väldigt glad. Vi hade köpt lite blandat från IB Laursen i Marias favoritfärg lila.

Nu är det matlagning som gäller innan alla hinner bli för gnälliga. Ta hand om er! Jag önskar er alla en trevlig vecka!
kram


Inga kommentarer: