08 februari 2011

Lite allt möjligt...

Jaha, då är Gustaf sjuk igen. Han fick feber igår kväll och nu på morgonen hade han 39 grader. Stackaren, han bara ligger i soffan. Jag försöker se till att han dricker hela tiden, men mat är han inte så sugen på.
Det känns som om vi knappt haft några friskperioder sedan strax innan jul. Jag hoppas verkligen att våren erbjuder längre uppehåll mellan attackerna av "bacillusker".

Igår skrämde pappa mig rejält när jag fick höra att han fått ta ambulans till akuten. Han hade svimmat pga smärta i magen. Jag vet inte riktigt vad det berodde på men han känner sig bättre idag.
Mamma ligger också sjuk. Jag hoppas att de känner sig bättre snart! Krya på er!

Igår satt jag i telefon hela dagen kändes det som, i olika ärenden. Efter samtal med neurologläkaren och forskningssjuksköterskan så har jag åtminstone tagit ett beslut vad gäller läkemedelsstudien.
Jag har valt att vara med så nu har jag ett flertal läkarbesök inbokade den närmsta tiden. Hjärtat, huden och ögonen ska få genomgå noga kontroller sedan är det dags att svälja tabletten FTY720D2313  istället för att injicera Avonex.
Det känns nervöst men ändå skönt att jag tagit ett beslut!

Vi har haft en hel del musikstunder här hemma sista tiden. Gustaf brukar hämta sina instrument och be mig hämta Filip.Så sitter vi på köksgolvet och sjunger och spelar. Gustaf älskar det men jag ser även på Filip att han njuter av vår stund tillsammans.
Sista månaden har mina killar börjat leka mer och mer tillsammans. Gustaf frågar ofta när Filip vaknar för han vill leka med honom.
De rullar bollar, leker med bilar och leker med klossar. Filip jagar bollen och skrattar och han älskar att riva Gustafs torn. De har roligt båda två och det värmer så gott i hjärtat när man ser deras kärlek till varandra!
På morgonen när Filip får se Gustaf så ler han med hela ansiktet och ger ifrån sig ett glatt läte.
Mina älskade pojkar!

Det låter inte vackert men vi har roligt!

Häromdagen när vi var ute på en kvällspromenad och hamnade på Konsum så var jag bara tvungen att köpa med mig en ranunkel hem. Årets första men absolut inte sista! Den är en av mina absoluta favoritblommor. Den lilla färgglada kompakta bollen med alla sina skira blad, så vacker!

 Ljuvlig...

11502Fbrud-3.jpgNu är jag inne i en period då jag väldigt gärna skulle vilja gifta mig :-) Men bröllop kostar och först och främst så måste vi bygga huset på baksidan. Men drömma kan man ju göra och varför inte med hjälp av lite bröllopstidningar.
De senaste 15 åren har jag köpt bröllopstidningar så jag har att drömma mig bort i. Häromdagen köpte jag det årliga numret av Amelia Brud och Bröllop och där, precis i början av tidningen såg jag den. MIN klänning, MIN slöja och MIN tiara :-) (från NIXA)
Det var verkligen en "Becca-klänning"! Jag frågade Axel lite på skämt om vi inte kunde köpa den nu och spara den fram till vår dag, men jag vet inte riktigt om jag fick något svar ;-)

På tal om klänningar. För någon vecka sedan gick jag igenom min garderob och då tog jag fram min balklänning från gymnasiet. Jag tog på mig den och den satt så bra.
Gustaf sa spontant att jag såg ut som en prinsessa! Den är mossgrön så tyvärr kan jag ju inte ha den som brudklänning :-)


Nu ska jag försöka få i Gustaf lite mat medan Filip sover. Ta hand om er!

kram

2 kommentarer:

Anna B sa...

Men oj den där kommer jag faktiskt ihåg när du visar den! Tror den finns förevigad i nåt gammalt fotoalbum :)

Becca sa...

Anna: Gamla minnen som väcks till liv ;-) Det var en rolig dag den där baldagen!