21 mars 2010

Dagarna som gått...

På Axels initiativ tog vi fram spjälsängen häromdagen när jag var hemma. Lilleman skulle givetvis hjälpa till att skruva ihop den. Sedan fick jag ta hand om det som jag väntat på och sett fram emot så länge, nämligen: BÄDDA DEN!
Gustaf har sagt att han ska hålla koll så inte katten Lovis hoppar upp i sängen och hårar ned den :-)

Under de två dagarna jag var hemma passade jag även på att påskpynta, både ute och inne. Så här blev det i entrén. När jag åker hem till helgen igen så är det påskris som ska fixas sedan är vi redo att fira påsk :-) Det är inte omöjligt att det blir lite mer vårblommor planterade heller :-)

Axel passade även på att föreviga mig. På fotot är jag i vecka 34+4. Känner mig som en flodhäst!

En Elfsborgsmössa har införskaffats. Gustaf är väldigt stolt över den!!!

Vi har även hunnit med ett loppisbesök. 24 assietter "Tim" Rörstrand blev mina för bara 60:-. Nu återstår att öka antalet på de andra tallrikarna i serien. Jag är väldigt förtjust i denna matservice som Axel fått av sin farmor, härliga 50-tal!!!
Även Gustaf fyndade. Han köpte "Hudson Hornet" från "Cars" för 2:-

Nu ska jag ta mig an den enorma högen med foton som ska in i Gustafs fotoalbum, ca 500 st...puh. Snart är ju "Liten" hos oss och då gäller det att inte ligga för mycket back då det är två album som ska pysslas med.

Hoppas att ni alla får en härlig vecka!

kram



Inga kommentarer: