02 mars 2010

Bebisshopping :-)

Äntligen har jag beställt det fina påslakanet till spjälsängen. Jag ser verkligen fram emot att få göra i ordning spjälsängen, men först får Gustaf sätta ihop den. Han har varit väldigt noga med att påminna mig om att han ska hjälpa till att skruva ihop den!
Vi får väl se om sängen bäddas före eller efter "Liten" kikar/kikat ut!?

http://www.barnrummet.com/images/molnbla.jpg
Det finns många härliga färger att välja mellan. Bra pris blir det om man handlar det på: BUSFRÖT. Dessutom blir det fraktfritt!

Jag har även shoppat en sak på Tradera som "Liten" ska få. En kabelstickad filt, på filten finns en liten ficka där man kan lägga i tex: napp. Filten är helt ny och jag betalade under hälften av vad den kostar i butik :-) Filten kommer från LUNDMYR.

http://www.trollungarna.se/images/Lundmyr/nytt/kabelfilt.jpg
På den lilla fickan står det:

"Sov sött strålande vän,

mjuk är kvällen mot din kind.
Snart vaknar du i morgonsol
och jag är här intill dig."

Idag är det blå himmel och solen lyser, jag tänkte att jag skulle försöka gå en liten sväng. Dagarna fram till fredag ska jag ta det extra försiktigt, jag vill inte öka på risken att bli inlagd innan Gustafs 3-årsdag!!!
Om jag vågar och läget är stabilt ska jag trotsa min oro/rädsla och följa med hem på torsdag kväll.
Bara tanken på att få sitta i soffan hemma och kika ut över trädgården, att få sova i min säng, att få leva som en riktig familj gör mig tårögd!
Jag vill så gärna uppvakta Gustaf med paket, sång och ballonger på fredag morgon. Jag har även klipptid i Kungsbacka som jag verkligen inte vill missa. Så håll tummarna alla för att det går vägen!

Igår åkte min lille prins hem med Axel och som vanligt stod jag i fönstret med tårar rinnandes nedför kinderna. Jag vet att det bara är för några dagar men det hjälper inte.
Dessutom vet jag att Gustaf får väldigt långa dagar på förskolan framöver, 06.30-17.30, vilket inte känns bra.
Axel har fått chansen att arbeta som tillförordnad avdelningschef på ambulansen i Skene så nu kommer han att arbeta vardagar och med pendling så blir det långa dagar för lilleman.
Men jag är givetvis glad för Axels skull, nu får han en möjlighet att prova på hur det är att arbeta med chefsuppgifter och dessutom dagtid. Jag är stolt över dig älskling!

Nu ska jag planera lite marsipanfigurtillverkning! I år blir det inga figurer från "Elias den lilla räddningsbåten" utan det är Bamse som gäller.
Gustaf önskar sig en tårta med Bamse, Skalman, Lille Skutt och Vargen på. Vi får väl se hur det blir med det!?

kram





3 kommentarer:

Vallersvik 7 sa...

Gustaf och Anton blev som tokar när de såg varann på förskolan!! Kan tänka att fröknarna där har det svettigt idag.
Anton är också långa dagar på förskolan denna vecka och att man får dåligt samvete!! Men jag vet ju att han har väldigt roligt, och speciellt nu när Gustaf är tillbaka. Hoppas att vi hinner ses i helgen om du orkar. Vi har ju iof kalas för Jonas men ett paket till Gustaf ska vi hinna lämna. Kanske ni är hemma på söndag?!
kramis

Becca sa...

Tina: Jag åker till Borås på fredag eftermiddag igen. Lördag har vi kalas för Gustaf i Borås och söndag har Axels pappa och sambo kalas för Gustaf i Bua. Vi får väl se om det finns en liten lucka i schemat :-)

kram

Anonym sa...

Åååå håller alla tummar att du kan åka hem en kort sväng! och gratta Axel till jobbet!! Kul Sköt om er!
Massa kramar Maria