30 mars 2010

De senaste dagarna...

Då är jag tillbaka i Borås igen efter en mysig helg vid havet. Vi har hunnit med en hel del i helgen vilket känns bra då vi med alla säkerhet inte kommer ha samma tempo när "Liten" kommit till världen. Jag vet ju hur allt stannade av med husbygget efter den dagen då Gustaf såg dagens ljus och det får det ju också göra. Vad är viktigare än tiden med sina små!?

Här kommer lite bilder från helgen och början av denna vecka:


Helgen inleddes med besök av våra grannar Tina, Jonas och Anton. Vi mumsade våfflor, tjötade och hade det väldigt trevligt. Det bästa av allt var att livet kändes precis som förut, innan bekymren med graviditeten började.
Buskillarna lekte bra i Gustafs rum, men plötsligt blev det oroväckande tyst. När jag kom in i lillemans rum låg alla skrivbordslådor upp och ner och killarna höll som bäst på med att färglägga Bobbycar och den spelande traktorn som syns på fotot. Som tur var hade de inte gett sig på de nytapetserade väggarna...puh!
Efter en hel del skrubb med grönsåpa och vatten var dock bilarna som nya igen :-)


Barnvagnen togs fram i helgen och Gustaf ville som vanligt hjälpa till. Hans uppgift blev att sätta på barnvagnshjulen, vilket han tyckte var väldigt roligt. Sedan var min uppgift att bädda den med det nyinköpta Barbapapa-påslakanet.
Gustaf ville väldigt gärna provligga vagnen, men det var lite ont om plats om man jämför med förra gången han låg i den ;-)
Vi monterade även en ståbräda på vagnen som lilleman ville provåka en hel del.


Påskriset pyntades även i helgen. Det är så härligt med alla glada färger som tar plats i hemmet. Påskriset lyser upp entrén om nu katten Lovis kan låta bli att ta bort alla fjädrarna!?


Orkideérna badar tillsammans i diskhon. För tillfället blommar allihopa vilket gör det extra fint i vardagsrumsfönstren. Jag måste erkänna att jag inte trodde att våra krukväxter skulle överleva eller må så bra efter 9 veckor med enbart Axel hemma MEN han har till och med lyckats hålla våra primulor vid liv ;-) Förlåt älskling, jag ska aldrig mer tvivla på om du har gröna fingrar eller ej!? ;-)


I måndags när Axel skulle lämna mig och Gustaf i Borås så stannade vi till i Skene. Medan Axel gjorde några uppgifter roade jag och lilleman oss med att provsitta och kika i ambulanserna. Roligast är att tuta och blinka blåljus :-)


Vi har även hunnit med ett cafébesök och en glassfika i vårsolen så här i början på veckan. Min lille prins åker hem idag så då får vi ju passa på att mysa lite extra när han är hos mig. Men väldigt snart är vi tillsammans igen, på torsdag eftermiddag åker jag hem för att fira påsk, HÄRLIGT!!!
Dessutom säger de som vet att det ska bli varmt till helgen så då kanske vi kan ta fram grillen :-)

Till sist i dagens inlägg vill jag säga VÄLKOMMEN HEM till Maria och lilla skruttan. Jag ser fram emot att få träffa er!
Jag vill även säga GRATTIS till lillebror Erik och Josefin som blivit med hus. Jag är så glad för er skull och ni har en fantastisk vår och sommar i huset framför er.

kram

1 kommentar:

Vallersvik 7 sa...

Hua vilka buskillar vi har. Vilken tur att det gick att få bort!!
Skönt att se våren, och alla husvagnarna nu. Inga dåliga åk som kommer denna vår tycker jag. Hoppas att vi hinner ses en sväng i påsk. Jag jobbar ju dock men vi kan väl göra ett försök?!
Kram