26 mars 2010

GLÄDJE

Sol, värme, vår, hemresa i eftermiddag och glädjande besked... jag känner mig väldigt glad idag! Vårkänslorna spritter i hela kroppen, inte bara min utan även bebisens verkar det som (väldigt livlig krabat). Vilken bra fredag!!!
Jag fick precis telefonsamtal från BB i Varberg. Glädjetårarna kom så fort jag hörde vännen Marias röst och hon berättade att de fick en liten flicka igår kväll.
STORT GRATTIS Maria, Martin, Wilma och lilla bebisen!!! Jag är så glad för er skull! Ta nu hand om varandra så ses vi när ni orkar och har tid. KRAM


Vad veckorna går fort, det är redan fredag och i eftermiddag åker jag hem. I helgen ska träd beskäras, påskris och lite mera pynt ska fram, barnvagnen göras i ordning men det ska också bli tid över för mys.

Den nyinköpta tuppen från Indiska ska fyllas med godis och sättas fram i vardagsrummet.

Bild 1: Igår fick jag pyttesmå ägg från mammas kollega. De kommer passa utmärkt i ett litet fågelbo som jag köpte förra påsken.
Bild 2:Ännu fler påskliljor ska planteras i krukor. Nu är det altanens tur att livas upp med lite färg.

På sista tiden har Gustaf börjat säga att han vill att jag ska komma hem. Det känns i mitt mamma-hjärta! Men det är inte länge till som min lille älskling ska behöva vara utan sin mamma, det är det jag får fokusera på.
I eftermiddag ska jag krama om honom länge länge!!!
Axel ringde nyss och berättade hur glad Gustaf blev när han fick veta att jag kommer hem ikväll. Lilleman sa att han ska krama och pussa mig då. Det första personalen på förskolan fick veta på morgonen idag var att jag ska komma hem ikväll :-)

Igår var jag, pappa och farmor på utflykt i det våriga vädret. Vi åkte till Dalsjöfors och fikade och sedan gick vi och kikade i en mysig liten inredningsbutik som heter "Le och landa". Jag kunde inte motstå kökshandduken/bakduken från Rice.

RICE gör så många roliga, fina och färgglada inredningsprylar.

Igår köpte jag även sättpotatis. Det är verkligen en speciell känsla att ta potatisbunken under armen och gå ut till trädgården och hämta in lagom mängd till lunchen/middagen. Det är färsk potatis det!!! MUMS!
Förra året hjälpte Gustaf till att sätta potatis, han körde en egen variant. Han kastade ut potatisarna i landet. Vi får väl se vilket sätt han får ned dem i jorden på i år!? ;-)

Även i år blir det "ROCKET"-potatisar.

Nu ska jag laga lite mat till mig och pappsen och sedan är det dags att packa väskan inför helgen vid havet som gäller. 

Jag önskar er alla en underbar helg!

kram

1 kommentar:

Frida sa...

visst blir man glad i hela kroppen av detta härliga väder!
Le och landa har ju jättemycket fint!! Kul att gå och titta länge där!! Särskilt när man är utan barn!! hihi

Ha en bra helg därhemma vid familjen!!