03 mars 2010

En kreativ dag...

Så fort jag slog upp mina blå var det dags att sätta igång med marsipanfigurerna till Gustafs tårta. Fram med allt som kunde tänkas behövas och sedan var det bara att börja färga marsipanen.


Det tog sin lilla tid kan jag säga och jag hoppas innerligt att lilleman inte vill ha Bamse-figurer även nästa år. Skalman var helt ok att göra men Bamse och Lille Skutt, fy vad det var svårt att få till ansiktena.
Men nu är det gjort och kvar är bara att färga marsipan till tårtlocket.


Förra året var det räddningsbåten Elias som gällde men i år är det...

Skalman, Bamse och...

Lille Skutt som är idolerna!

Jag var tvungen att ta lite paus i allt skapande och då åkte jag och pappa till en butik i centrum som säljer konstgjorda blommor. De flesta blommor/växter ser oerhört verkliga ut!
Det var riktig vårstämning i butiken och det fanns många vårblommor att köpa (även andra). Magnoliakvisten som fanns att köpa blev favorit, men den får vänta på att pryda mitt hem.
Isället shoppade jag orkidéstänglar, tulpaner och videkvistar.


Jag tänkte att jag skulle "fuska" med mina orkideér i vardagsrummet. När orkidén blommar är den så vacker, MEN annars är den ganska tråkig. Så nu tänkte jag köra ned en falsk stängel i krukan i väntan på nästa blomning :-) Tre olika sorter blev det till en början.

Tulpanbukett som ska få pryda vardagsrummet! Om man vill shoppa konstgjorda blommor/växter och inte bor i Borås kan man även handla i Flowers e-butik. Klicka här: FLOWERS

Efter shoppingen hann vi också med att äta en semla innan det var dags att sätta händerna i marsipanen igen. MUMS!!!


Jag har inte varit särskilt förtjust i semlor tidigare men nu när jag är gravid kan jag riktigt längta efter att få sätta tänderna i den goda mandelmassefyllda bullen!

Sist idag kommer en bild på mig och magen i vecka 32+0. Jag känner mig stor som en flodhäst!

Magen ser mindre ut på kortet tycker jag allt! Det är väl den svarta tröjan som förminskar den ;-)


Nu ska jag skriva en liten packningslista inför morgondagen. Som det ser ut nu kommer jag att åka hem till Frillesås imorgon kväll och stanna där till fredag eftermiddag. Gustaf ska uppvaktas på fredag morgon och mitt slitna hår ska kortas av och färgas :-) Hoppas nu bara att inget inträffar som gör att jag får ställa in det jag längtat efter så länge!!!!

kram




4 kommentarer:

Anonym sa...

Håller alla tummar och tår som jag kan! Hoppas att det blir en bra födelsedag för Gustaf.
Massa kramar från Maria

Stina sa...

Vilka fina marsipanfigurer! Vad duktig du är! Och vilket tålamod!Håller tummarna för att allt ska gå bra med dig och bebisen. Sköt om dig! Kram Stina

Vallersvik 7 sa...

Du är ju helt makalös!!! Vilka fina figurer du har gjort till Gustaf!! Jag har visat på jobbet och alla storknar, tänk vi som sliter med att få jodgubbarna att ligga "snyggt" på tårtan...hahha

Du är så fin i din mage!! Och om du tycker att den svarta tröjan förmiskar så vet vi ju vad vi ska bära för kläder sen..hehe ;)

Håller verkligen tummarna för att du ska få komma hem och att allt stannar där det ska ;)

Många kramar till dig!

Becca sa...

Maria: I eftermiddag är det jag som åker hem!!! :-)

Stina: Tålamod krävs det verkligen, men det är väldigt roligt. Dessutom är det ju bara en gång om året ;-)

Tina: Tack gulliga du!!! Bra att du kom på det där med svarta kläder, kommer antagligen bli svart hela vår och sommar ;-) På måndag är det vägning hos barnmorskan och jag vet inte om jag vill höra resultatet ;-)
kramis