15 mars 2010

Djupa tankar...

Vilken underbar helg, jag vågade mig hem!!! Gustaf visste inte om att jag skulle komma hem och att få se hans ansikte lysa upp och sedan få en härlig hård kram när han såg mig fick mitt hjärta att banka extra hårt och ögonen vattnades.
Han tyckte det var en väldigt bra överraskning, vilket han har sagt flera gånger under helgen. Min älskade Gustaf!

A
tt komma hem var givetvis underbart, men det påminde mig även om det virrvarr vi lever i. När jag bor här i Borås försöker jag att inte tänka på livssituationen för att få tiden att gå och för att det inte ska göra för ont att vara ifrån dem/det jag älskar.
Men när jag kom hem så blev jag som sagt påmind om allt jag missar och det var mycket känslor som behövde få komma ut, som jag lagrat sedan jag låg på sjukhus.
Som tur är har jag Axel som är min klippa och i hans famn fick jag den energi/styrka jag behöver fram till "Liten" gör entré. Jag älskar dig Axel!

J
ag har givetvis även njutit av min vistelse. Det har varit alldeles alldeles underbart att få sova i min egen säng jämte Axel, äta frukost med mina killar, lördagsmysa i soffan, pyssla om krukväxterna och småplocka med tvätten. Ja, de minsta saker som man inte alls reflekterar över annars utan bara gör kändes lyxigt att få göra.
Det var så mysigt att på natten (sover inte så bra på nätterna längre) strosa runt i huset och titta till Gustaf och stå vid skjutdörrspartiet och blicka ut över trädgården och den mörka natthimlen. Om allt går vägen står jag snart där igen, om bara några dagar!

I helgen blev vi äntligen färdiga med Gustafs rum. Min oro över att vi eventuellt tapetserat "fel" vägg försvann. Det blev riktigt bra när alla möbler ställdes in! Nu återstår bara att hänga upp en limefärgad drake i taket, eventuellt hänga upp en hänggunga och sist men inte minst, måla om skrivbordet till vitt.
Gustafs kommentar om sitt nya rum: -Mysigt!







Det gick extra fort att montera ihop garderober och hyllor då Gustaf hjälpte till med sin skruvmejsel. Han våttorkade även alla hyllor och sitt skrivbord. Duktig kille!

Min lille prins gillar verkligen att hjälpa till med städning och för ett par veckor sedan när vi var och handlade så fastnade han framför en massa 10 liters hinkar.
När jag kom fram till honom sa han: -Jag funderar över en sådan här!
Vi hade precis lagt ner två "Mamma Mu"-böcker i kundvagnen (bokrea) och Axel sa till honom att han får välja, antingen en bok eller en hink. Det var ingen tvekan om saken, han la ur boken och hämtade en limegrön hink. :-)
Jag frågade honom vad han ska ha hinken till. Gustaf svarade: -Jag ska ha den i mitt nya rum och tvätta och städa såklart!

I helgen trodde vi även att vi skulle få börja använda vårt stora badrum. Men som vanligt saknades någon rördetalj och nu är det tisdag som gäller. Jag hoppas att allt blir klart då!
Gustaf har verkligen längtat och pratat om att få bada i badkaret så han var väldigt frustrerad när rörläggaren åkte utan att kopplat inte vattnet.
-Varför glömde han kopplet?! frågade han flera gånger. :-)

Nu ska jag ringa till Gustaf och Axel och se hur dagen har varit!

kram




3 kommentarer:

Margita sa...

Ni verkar ha en sån härlig relation du och Gustaf!! Guld värt! :-)

Vallersvik 7 sa...

Jag sitter här med tårar i ögonen och läser allt fint du skriver....

Vallersvik 7 sa...

Hej hej, igentligen hände inget särskilt på MVC mer än att jag fick en ny barnmorska denna gången oxå och fick sagt vad jag tyckte om den andra som var ett riktigt svin. Sen är det väl hormonerna som driver med mig. Du vet ju hur det är.
Hoppas att det blev fint i liten´s rum och att allt är som det ska med Gustafus och resten av familjen. Kram.