27 februari 2010

En underbar lördag...

Äntligen känner jag mig bättre igen efter magsjukan. Det var en lindrig variant tack och lov!

Bokrean har varit igång ett par dagar och jag var ju bara tvungen att ta mig till några av bokhandlarna. Jag hittade inget till mig men som vanligt hittade jag desto fler barnböcker.
Det är så roligt med böcker och som tur är tycker Gustaf det också. Vi har redan läst alla böcker ett flertal gånger nu.


Det blev några stycken! Gustafs favorit är "Sjörövarskatten". Jag har också fått en favorit och det är "Havsdoktor Didrik", den har så härliga bilder! Titta här:

Den lilla sjöhästen ser inte så bra så Doktor Didrik ordnar glasögon.

Herr Haj har förskräcklig tandvärk och även han får hjälp av Didrik.

Inatt vaknade vi av ett förskräckligt oväsen. Det tog inte lång tid innan vi förstod att det var snö som rasat ned från taket. Snö och snö, jag menar enorma isflak. Tur att inte hundarna var ute i hundburen för taket till hundgården är inte så helt längre!

Bäst att se upp och inte gå för nära några hus de närmsta dagarna!

Axel har precis kommit och vi ska tillbringa hela lördagen tillsammans. Jag ska pussa mina killar hela dagen och njuta av att vi är tillsammans. Jag älskar dem så innerligt och det gör ont i hjärtat när jag inte kan vara med dem, så jag ska verkligen ta vara på denna lördag :-)

Till sist vill jag bara hälsa till Simon, Maria och Daniel. Jag hoppas att lilleman tillfrisknar snart!!!! Tänker på er!

kram




Inga kommentarer: