14 oktober 2009

BORÅS BORÅS...

Jag och Gustaf passade på att följa med Axel till Borås idag. Det är alltid trevligt att komma till sin gamla hemstad och dessutom få lite egentid medan Gustaf leker med sin älskade morfar.

Förra veckan när jag var här besökte jag Knalleland men kom hem utan några shoppingkassar. Idag har jag tänkt att gå till till stan och jag hoppas på några kassar med mig hem denna gång. Jag MÅSTE verkligen hitta en vinterjacka och några varma skor för nu är det alldeles för kallt med min tunna jacka. På morgonen när jag tittade på termometern visade den 5.5 minusgrader. BURR!!!

http://danninger.se/home/wp-content/uploads/sandwalls-platz-1.jpg

Visst har det skett en hel del förändringar sedan vi flyttade för några år sedan och fotot ovan visar en favoritförändring i centrum. Palmer, stenläggning och trappan ned mot Viskan, VÄLDIGT fint!!!

I flera dagar nu har nätterna varit väldigt jobbiga. Gustaf har haft mardrömmar och sedan har han oerhört svårt att somna om. Lilleman har otrolig fantasi och även om det är mitt på ljusa dagen så kan han få för sig att det är spöken, tjuvar eller gubbar hemma som gör att han inte kan gå fritt i huset. Han är så trovärdig så att när han ibland blir rädd och pekar mot ett rum och säger att det är en gubbe där inne så börjar även mitt hjärta banka extra hårt.
Jag längtar mycket till denna fantasiperiod lugnar sig!!!

Nu ska jag pälsa på mig så mycket det går och bege mig mot centrum. Jag kom precis på att jag inte har någonting att ha på mig på fredag kväll då det är fest med jobbet. Det är vår förskola som anordnar festen som har italiensk inriktning. Ungefär 50 personer har anmält sig så på fredag blir det livat i Kulturhuset i Vallersvik. Skönt att ha nära hem!

Så håll tummarna nu så att jag hittar festkläder och vinterkläder. Jag återkommer med shoppingresultat!

kram




1 kommentar:

Gilla Yoga sa...

Hoppas att du hittade något när du shoppade! Det lät inte fel med några shoppingrundor. Utan att behöva shoppa tillsammans med barn eller stressa runt för att hinna tillbaka till eventuella barnvakter.

Kram Linda