17 oktober 2009

Stilla mitt begär!!!

Nu sitter jag här vid datorn efter en mysig kvällspromenad. Jag och Gustaf överraskade Axel, som jobbat hela dagen, med en smaskig smörgåstårta.
Jag har varit sugen på just smörgåstårta i flera dagar och varför inte stilla begäret!?

Smörgåstårta är bland det bästa som finns i matväg :-)


Efter en rejäl bit så var det inte alls fel att ge sig ut med familjen i mörkret och njuta av en himmel full av tindrande stjärnor.
Gustaf tyckte det var riktigt roligt för han hade fullt upp med att lysa med sin ficklampa överallt och leta efter framförallt rådjur. Utmed ett skogsparti fick jag och Axel order om att vara tysta så vi inte skulle väcka rävarna för då kunde de bita Gustaf i rumpan :-)

Ficklampan var väldigt populär!


Gustaf pratar mycket om rådjur just nu och det beror på en spännande upptäckt häromdagen. När vi kikade ut genom hans sovrumsfönster så stod två bambi och mumsade för fullt på all fallfrukt. Det var en häftig händelse för lilleman!

En av våra gäster!


Idag har mina föräldrar varit här och mamma putsade de flesta fönstren. Nu äntligen kan jag utan ångest titta ut genom fönstren när solen ligger på. Det blev så fint så! TACK MAMMA!!!

Igår var det personalfest i Kulturhuset i Vallersvik. Det var min arbetsplats som anordnade den.
Trevliga människor, fin dukning, mumsig italiensk buffé, bra live-band, dans och allsång gjorde kvällen otroligt lyckad.
Det var längesedan jag hade det så roligt!!!

Även idag har jag ägnat en liten stund åt att tänka på julen. I vårt vardagsrum har vi ett 4 meter skjutdörrsparti och där skulle det vara väldigt fint med två julkransar. Tidigare har vi haft en jättestor stjärna men nu känner jag för att byta ut den mot något annat.
Jag har kikat runt lite på julbelysningssortiment och hittat en krans med 200 lampor. De får ju vara rätt stora så jag tror att dessa kan bli bra, men jag ska söka lite till först.


Kombi Krans



Kransen kommer från Lampgrosssen


Nu ska jag ta på pyjamasen och sätta mig en stund i soffan innan det är dags för sängen.
Hoppas att ni alla får härlig helg!

kram

Inga kommentarer: