10 oktober 2009

Julgran, julklappar och lite båtliv

Tvättmaskinen hinner knapp stanna innan den är igång igen. Jag förstår inte hur det kan bli så fullt i tvättkorgen så fort!?
Ikväll ska jag gå in i tvättstugan och mysa, en tom tvättkorg och tomma tvätthängare, det känns så rent och härligt då!

Helgen har gått fort som vanligt och mitt i allt städ och allt annat som ska hinnas med när man är ledig så hann vi med en tur till Gekås.
Efter bara 30 minuter kände jag mig helt matt och insåg att jag var tvungen att prioritera vad gäller shoppinglistan, det fanns inte en chans att jag skulle orka med alla punkter i den trängseln.

Med oss hem fick vi i varje fall vinterkläder till Gustaf, julklappspapper, lite julklappar till lilleman, mysbyxor till mig, krukor och en massa strumpor.
Tyvärr måste vi åka tillbaka snart igen då ett spel till Gustaf saknade hälften av allt som skulle ingått.

Idag har jag mailat iväg lite förfrågningar till olika julgransförsäljare. Den granen som jag spanat in kommer kosta ca 2300:- inkl frakt så då vill man ju kolla upp allt lite extra noga. Jag hoppas att den är lika fin i verkligheten som den ser ut på bild. Jag har visat den för er tidigare men jag lägger in en bild igen.

Picea Pine Tree
Julgranen finns bl. a att köpa hos: Gåvan


Jag har också börjat fundera lite kring julklappar till Gustaf. Han har lekt och leker mycket med Duplo men nu känns det som att det inte är någon idé att köpa mera då "småbitslego" snart är mera intressant.
När Gustaf är hos mina föräldrar gillar han att leka med mina bröders gamla Playmobilleksaker så nu är jag inne på att köpa något sådant.
Jag var inne på Playmobils hemsida och oj vad mycket roligt det finns, så nu är det jättesvårt att veta vad lilleman kan tänkas vilja ha av allt!?


Click on the image please, in order to see the content of this item.Click on the image please, in order to see the content of this item.

Click on the image please, in order to see the content of this item.Click on the image please, in order to see the content of this item.

Alla produkter finns att köpa på: Playmobil

Om jag varit många år yngre så vet jag i varje fall vad jag hade velat ha! Det finns ett jättefint hus som man kan köpa till en massa fina tillbehör som tex växthus, kök, sovrum, tvättstuga mm. Kolla här:



För några timmar sedan gav vi oss ut i det gråa och regniga vädret. Vi åkte till Bua för att titta på när pappas segelbåt anlände. Gustaf tyckte det var väldigt roligt att kolla på när segelbåten lyftes med kran för att ställas på vinterförvaringsplatsen.
Lilleman sa att han vill sova över i morfars båt och ha lördagsmys, men det dröjer ju dock några månader till dess. Dessutom kommer han i så fall få sova med flytväst på ;-)

Som vanligt när vi är i Bua hamn och kikar kommer gamla minnen tillbaka och vi blir så sugna på att köpa oss en egen segelbåt. Det var fina tider när vi åkte från Borås till Bua varje helg under vår, sommar och höst. För att inte tala om "fyraveckorsseglingarna" i Bohuslän.
Den tiden kommer men inte än på några år om jag får gissa. Under tiden kan vi leva på våra minnen, fantisera om framtida båtliv OCH spara en massa pengar!

Nu ska jag ta mig an strykjärnet sedan är det bara mys som gäller resten av kvällen.

Jag önskar er alla en härlig vecka!

kram


Inga kommentarer: