22 oktober 2009

Varm inombords :-)

Då är det inte lång stund kvar till läggdags nu då och tur är väl det då det känns som om jag var med i sandlådan när barnen kastade sand i ansiktet på varandra.

Nu sitter jag här och väntar på att det jag precis tagit ut ur ugnen ska kallna så att jag kan garnera dem. Imorgon är det jag som har fredagsfika på jobbet så nu har jag bakat och laddat med två olika sorters kakor och så en godisskål. I dessa gråa tider piggar det ju alltid upp med lite gott till fikat :-)

http://www.coop.se/upload/opskrifter/159570.jpg


Idag blev jag helt tårögd när jag lämnade Gustaf på förskolan. Vår lille kille tycker väldigt mycket om en annan liten kille som heter Anton. De senaste dagarna har Gustaf pratat väldigt mycket om att han ska gå till sin kompis Anton. Det är väldigt viktigt att inte jag och Axel följer med utan vi ska ringa till Antons pappa som ska komma och hämta Gustaf och gå med honom i hand i hand hem till kompis Anton. Lilleman har en lång utläggning om hur det ska gå till :-)
Hur som helst, idag när vi kom innanför dörren till förskolan så dök Anton upp med en gång och båda två sken upp som små solar när de fick syn på varandra.
Anton gick fram till Gustaf och sedan började de fnissa förtjust och tog varandra i handen och gick iväg för att leka. Det var så otroligt gulligt så mina ögon vattnades och jag blev helt varm inombords!

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjLDu-c_DVEa-QShncK9v5Pd4HXPlLg-ppfAENNM_oWvnfTs7SIqOTB2mhdNSad1sTD_a7ubPUOYBuGQl1qgpR_G1lypKflGTDO-bVxPGZhp-KMnoSRa42mHZt34X5g85lBGLVzdZvndU_H/s240/tycka+om+hj%C3%A4rta.JPG


Något annat som gjorde samma effekt på mig idag var när jag kikade i nya numret av "Drömhem och trädgård". Det var fullt med mysiga bilder på julinredda hem och fint julpynt man kan köpa.
Jag älskar inredningstidningar när det närmar sig juletid (och annars också för den delen) för de flesta tidningar lyckas verkligen förmedla julkänsla och skapa en otrolig julpyssellust. Jag vill börja baka lussekatter, pepparkakor, spela julmusik, göra blomsterarrangemang, ha julgodispysseldagen, slå in julklappar, sätta fram adventsljusstakar mm mm NUUUUUU!!!!!!
Hur ska jag klara av att vänta i några veckor till!?!?

Nej, nu ska jag bege mig till köket och så om kakorna kallnat.
Jag hoppas att ni alla får en härlig och mysig helg!


kram

Inga kommentarer: