07 oktober 2009

Tur till Borås

Efter ännu en jobbig natt då Gustaf krånglat så passade vi på att åka med Axel till Borås. Nu känner jag mig lite bättre då jag fått sova en timma och jag ska försöka ta en tur till Knalleland och besöka de butiker som vi inte har där vi bor.

Gustaf är fortfarande förkyld och nätterna är värst. Han har feber och är hängig så tyvärr blir det ingen utflykt till Kungsbacka med buss imorgon.
Detta var ingen bra vecka för någon av oss. Jag missade en trevlig utvecklingsdag på Marstrand i måndags och lilleman missar bio med förskolan!

Jag var en sväng i Knalleland, men bara en liten, för jag kände mig helt orkeslös och hade ingen som helst lust att prova kläder. MEN jag köpte en varm och gosig tröja till Gustaf och en skjorta till Axel.
Det var en helt fel dag att shoppa på för jag var alldeles för velig. Jag kikade på Lagerhaus och där fanns ju en del, men som sagt, jag kunde inte bestämma mig vilket resulterade i noll kassar därifrån.

Innan vi åkte hem hann jag gosa med min lillebror Eriks nya hund, Meister, en vaktelhund. Så nu har Jäger (tax), hans första vovve fått en kompis och de fungerar bra tillsammans.
Meister var så gosig och väldigt söt, men när jag frågade Gustaf om han vill ha en hund så skakade han snabbt på huvudet. Han är nog nöjd med katten Lovis, vilket vi också är.


Meister (foto: Erik Stolt)


Jag hoppas att jag kommer med lite mindre gnälliga inlägg framöver, men just nu har vi en svacka här hemma som beror på sjukdom och sömnbrist.
Sömnbrist kan verkligen ställa till det, man är inte sig själv!

Hur som helst så ser jag fram emot att få jobba på fredag, det känns som om jag varit ifrån barnen länge nu och jag saknar dem väldigt mycket!!!

Sist men inte minst: TACK pappa för all hjälp!!! Var rädd om dig!


kram


Inga kommentarer: