05 oktober 2009

Utmattad

Det blev inget Marstrand för mig idag :-(
Vid 22.30 vaknade vi av att Gustaf skrek som bara den, han hade svårt att andas. Det tog ett bra tag innan vi lyckades lugna ned honom och sedan var det bara att gå runt med honom så att det lättade med andningen. Han är väldigt förkyld och så har han falsk krupp.
När vi sedan fick honom att lägga sig i sängen och somna så tog det 5 minuter innan han skrek igen och var tät. Så höll det på fram till kl 03 inatt.
Vi somnade helt utmattade och strax efter kl 05 ringde väckarklockan!
Det var bara att ringa en kollega och berätta att jag inte skulle åka med till Marstrand.

Hade det inte varit för att natten var utan sömn så skulle jag varit ganska orolig nu då mina ben knappt bär mig, men nu kan jag lugnt skylla det på sömnbrist och inte min MS.
Så nu sitter jag här med grus i ögonen, huvudvärk och känner mig yr, men om två timmar ska Gustaf sova och jag likaså.

Jag är väldigt tacksam för Barnkanalen på tv. Idag var det dubbelavsnitt av Rorri Racerbil och sedan var det Piggley Winks äventyr vilket innebar att jag fick ligga i soffan ett tag i lugn och ro.
På något sätt lyckades jag efter mellanmålet att ta på oss något annat än pyjamas och ge oss ut för att få lite frisk luft.

Vi styrde stegen mot stranden och när salt och tånglukten nådde mina näsborrar så kändes det som om hela kroppen rätades upp och hjärnan började ta in omvärlden.
Havsdofter och friska vindar gör underverk!
Vi fortsatte promenaden mot Torstensvik för att se vad gårdagens oväder ställt till med och det var ingen rolig syn som mötte oss.
Bryggorna låg lite hur som helst, en båt upp och ner och jag fick veta att det var flera båtar som sjunkit till botten och en som slogs till spillror.
Tack och lov tog vi upp vår båt innan Greklandsresan och bryggan var även den redan uppe!



Nu hoppas jag innerligt att vi får sova inatt om inte annat så ska vi lägga oss vid kl 20.00 så att vi får ett par timmars sömn innan det sätter igång.

kram

Inga kommentarer: