08 oktober 2009

Lugn höstdag.

Dagen har varit väldigt lugn om man bortser från en timma i trädgården.
Jag och Gustaf skulle gå ut och andas lite frisk luft och då tänkte jag passa på att få lite gjort. Alla vårblommande lökar fick jag ned i jorden medan Gustaf förtjust jagade maskar.
När det var gjort hjälpte han mig att plantera ljung i en kruka MEN sedan när mitt nästa projekt var att plocka in lite leksaker inför vintern så tyckte inte han att det var roligt längre.
Saker som han överhuvudtaget inte intresserat sig för innan var plötsligt väldigt roliga och det blev en kamp om minsta lilla sak som skulle in i förrådet. Till slut, efter en lång stund, stod jag inte ut längre när han slängde sig på gräsmattan och gallskrek så det var bara att bomma igen och ta med sig lilleman in. Det märks att han inte är riktigt frisk ännu om man säger så!
Annars har dagen varit lugn, det var inte förrän efter lunch som vi fick av oss pyjamasarna!


När vi var ute passade jag också på att klippa av de sista solrosorna. Nu lyser de upp vardagsrummet så fint. En riktig färgklick!

Färgstark och vacker blomma direkt från trädgården.


Om en liten stund ska jag baka scones, det var riktigt längesedan. När Axel kommer hem tänkte jag att det kunde vara mysigt att tända lite ljus, äta nybakade scones, dricka te och titta ut på höstrusket.
Jag har också förberett för att tända en massa ljuslyktor på entretrappan. Idag är jag på riktigt myshumör!


Ljuslyktorna är på plats, nu ska det bara mörkna lite
innan jag ger mig ut med tändstickorna!


Sist men inte minst vill jag säga grattis till lillebror Erik som har fått dagens ros i Borås Tidning. Det var en patient som gett Erik beröm för ett bra omhändertagande. Lillebror är narkossjuksköterska. Bra jobbat!!!

kram


Inga kommentarer: