30 oktober 2009

Sömnbrist mm

Äntligen är jag hemma efter en ganska jobbig dag. Vi har inte haft så många barn men det har ändå varit rörigt. Tyvärr blir ju den vardagliga huvudvärken inte bättre då på något sätt. MEN nu är det fredag kväll och Axel grejar i köket med någon mumsig mat sedan är det soffan som gäller och bäst av allt: JAG SKA FÅ SOVA INATT!!!

Gustaf har den senaste veckan vaknat vid 02.30 och inte velat sova mera, vilket han är VÄLDIGT ensam om. Tyvärr har detta medfört att jag och Axel känner oss som som två vandrande vålnader.
Jag hoppas innerligt att detta inte är något som fortsätter en enda dag till får då vet jag ärligt talat inte om jag håller ihop. Yrsel, trytande tålamod, huvudvärk och en hand som domnat...det räcker nu!!! VI MÅSTE FÅ SOVA!
Men som sagt inatt har Axel lovat att ta hand om lilleman så att jag ska få sova :-)

Häromdagen avslöjade jag vår bebislycka och jag har fått så många fina kommentarer på Facebook, där jag länkade till min blogg. Tack alla gulliga för era gratulationer!!!

Jag har ju glömt att berätta om min shoppingtur i tisdags. Några timmars egentid tillbringade jag i Kungsbackas affärer på jakt efter en vinterjacka. Resultat: Jag köpte inte någon!
Det fanns ingen som var värd att investera i då magen ändå inte kommer få plats i den framöver. Så nu får jag ta min mindre varma jacka och köpa någon varm och gosig sjal istället.
Att det inte blev någon vinterjacka inhandlad innebar ju inte att jag inte kunde handla andra saker. Så väl inne på Zara i Kungsmässan försvann en hel del hundralappar från bankkontot. Där fanns så många snygga kläder till Gustaf. Nedan kan ni se resultatet från den affären:

En lycklig Gustaf hjälpte till att packa upp och inspektera alla kläder.
Att det var en motorcykel på ena tröjan och ett flygplan på ryggen på en annan
gjorde honom extra glad!


Jag köpte faktiskt några andra prylar också som vi ska använda till pepparkaksbaket. Gustaf ville sätta igång att baka med en gång, men tyvärr får vi ju vänta ett tag till.

Det kommer bli lite andra former på kakorna i år :-)


Nu ska jag njuta av god mat, Axels sällskap och att det är helg. Vi är otroligt nog hemma tillsammans HELA helgen!!!

Hoppas att ni alla får en underbar helg och att inte alltför hemska spöken ringer på dörren. Här hemma är vi väl förberedda för att undvika alternativ BUS!

kram




1 kommentar:

mumsfunderingar sa...

Sömnlöshet är tortyr... Vår Axel har ju fortfarande sina perioder. Skall man dessutom jobba på dagarna går man snart under. Hoppas Gustav snart fattar att man ska sova på natten.