20 oktober 2009

Tisdagshändelser

Jag är så proppmätt!!! Vi gjorde pizza till kvällsmat och oj vad gott det var och oj vad mycket jag "råkade" äta. Hemmagjord pizza slår verkligen köpepizza!!!


Idag låg det ett väldigt stort paket under trappan och väntade på mig. Julgranen jag beställde för en vecka sedan är nu levererad. Jag lovade försäljaren att packa upp den och titta så att den var hel och fin vilket den var och jag lovade Axel att packa ned den igen ;-)

Vilken gran!!! Stammen är gjord av riktig granstam och grenarna och barren såg oerhört verkliga ut. Jag är OTROLIGT nöjd och det ska bli så roligt att pynta den om några veckor.
Det är faktiskt bara ca 9 veckor kvar till julafton :-)

I eftermiddag var vi på Gustafs förskola, det var vernissage. Vi fick se många fina teckningar och jag blev väldigt förtjust i Gustafs teckning där han gjort potatistryck och avbildat hela familjen. Rosa små bollar med två små ben, vi var jättesöta! Efter att ha kollat på alla konstverk bjöds det på fika, mums!

Imorgon är vi lediga både jag och Axel och det ska bli så underbart att bara vara tillsammans. Det känns som om det var väldigt längesedan nu som hela familjen var samlad! Vad vi ska hitta på vet jag inte riktigt, kanske trädgårdsarbete eller någon utflykt, vi får se!?

Om Gustaf somnar snart så blir det film för min och Axels del. Jag har lånat "Män som hatar kvinnor" av en kollega och snart vill hon nog ha tillbaka den. Det är bara så svårt att få till en kväll tillsammans och dessutom i någorlunda tid så att även jag kan få se vad som händer i slutet. Jag är så trött på kvällarna så efter klockan 21.00 är det ingen som helst idé att jag slår på tv:n eller någon film :-)

kram

Inga kommentarer: