03 februari 2010

Barnrumsplanering

Idag har jag skissat på Gustafs rum större delen av dagen. Några korta stunder har jag kikat på inspirerande bilder på barnrum på internet. Det finns mycket snyggt och roligt att inreda med och tyvärr är de saker jag hittat väldigt dyra.
Varför är det alltid så, att allt jag "hittar" är så dyrt!? I nästan vilka affärer jag än hamnar i så är det de dyraste produkterna jag fastnar för!!!

Vad gäller Gustafs rum så har jag kört fast på förvaringssystem som är nätt/luftigt, döljer en del leksaker och som framförallt rymmer mycket. Dessutom har jag ju vissa mått att anpassa mig efter.
Nu tror jag dock att jag är färdig, skönt! Det blir inte mina favoriter nedan utan en billigare variant som jag pusslar ihop med hyllor/skåp från IKEA.

http://www.string.se/imagebank/highres/PB_stringkids_0046.jpg http://www.string.se/imagebank/highres/PB_stringkids_0066.jpg
Favoriten är STRING-hyllan! (foto: www.string.se)

Lampor är något som också behöver inhandlas. Jag kan tänka mig att Gustaf skulle älska denna flygplanslampa! Jag har spanat på den i ett bra tag nu, ska se vad Axel säger när han sett priset?! Lampan och många andra roliga saker finns att köpa hos ILVA.

Vintage
En annan lampa som också är väldigt härlig är elefantlampan Zzzooliight. Den finns bl.a att köpa hos: VITDESIGN Zzzoolight finns i många olika figurer.


När jag ändå är inne på området barn så kan jag berätta att jag köpt några saker till "Liten". Jag kunde bara inte motstå de små babybyxorna från Liten Jag när priset var så bra.


Med en vit body till kommer "Liten" bli så söt så söt! foton: Liten Jag

Den första snutten är också inhandlad och kommer från Villervalla som säljer härliga och färgglada barnkläder. Just snuttefiltar skulle jag kunna köpa hur många som helst och vi får väl se hur många jag lyckats komma över när "Liten" gör entré!?
Gustaf har tre stycken snuttisar, han kallar dom tv-snutte, dagis-snutte (alltid med till förskolan) och lilla-snutten (första snutten som han fick på BB).

Klicka för att visa Megabild! Helt ny stjärnfilt från villervalla grön och röd stjärnor

Imorgon är det dags för läkarbesök. Jag har sett fram emot detta besök sedan vi var på förlossningen för några veckor sedan. Det blir ultraljud igen för att kolla moderkakan och sedan är det även förlossningsplanering som står på schemat.
Det ska bli skönt att få veta lite mer om hur läget ser ut!

Nu ska jag röja lite här hemma medan jag väntar på Axel och Gustaf. De kom aldrig hem igår efter Boråsvistelsen. Snön och att det blev sent gjorde att de valde att stanna kvar då Axel ändå skulle jobba i Borås idag.
Åh vad jag ska pussa och lukta på min lille prins när han kommer hem!!! Nu ska bara nerviga jag klara av 1h 30 min innan de kommer. Jag hatar när de är på vägarna i detta hemska väder!!!

kram



1 kommentar:

Vallersvik 7 sa...

Tänker på er och håller tummen!! kram