22 februari 2010

Första delmålet avklarat.

Idag var det dags för mitt första delmål, läkarbesök! Jag har hoppats på att ett mirakel skulle ske och moderkakan flytta sig från livmoderhalsen men ultraljudet visade inte så. Läget är detsamma och det enda läkaren kunde göra var att boka en ny ultraljudstid om två veckor.
Nästa gång det är läkarbesök ska vi få kejsarsnittsdatum och så ska de visa oss lokalerna. Som det ser ut nu kommer snittet bli i början av april, bara 6 veckor kvar.

6 veckor känns väldigt länge när jag inte får vara hemma med min familj så jag fortsätter dela in denna period i små delmål.
Nästa mål är nästa fredag då Gustaf fyller tre år. Samma dag ska jag också få åka till Kungsbacka, till min frisör och göra något åt mitt slitna hemska hår.
Måndagen där efter får jag veta när kejsarsnittet ska ske :-)

Jag tittade ut genom fönstret alldeles nyss och vad fick jag se!? Snöflingor som flyger i luften! Nu räcker det!!! Till och med Gustaf har börjat tröttna på det vita och igår så sa han att han längtar till han kan gå barfota, ha på sig keps och köra sin gräsklippare.
Jag läste till min stora glädje att det ska regna i slutet på veckan och såg plötsligt ett slut på all snö MEN när jag fortsatte läsa så skulle det bli riktigt kallt dagen efter och sedan väntas ännu mera snö. BLÄÄÄ!!!!

Enormt mycket snö och mer ska det bli! BLÄÄÄÄ!!!!


Igår var jag med mamma i Knalleland en lite stund och det blev inte mycket fokus på kläder till vuxna utan bara baby/barnkläder. Mamma shoppade kläder som "Liten" ska få!


Bodyn har härliga vårgröna ränder (svårt att se på bilden) på en vit botten. På ena bröstet så står det: "I`m just little me..."


Nu ska jag städa lite på "mitt" rum. Det står flera olika kassar där vilka behöver gås igenom. Mitt liv är i pappkassar just nu. En kasse med Gustafs kläder, en hög med pussel, böcker, tidningar, spel, leksaker, en kasse med bebissaker, en hög med mina kläder, ytterligare en hög med saker Axel har när han sover över. Ja, det blir ganska rörigt snabbt!

kram




Inga kommentarer: