24 februari 2010

usch och bläää

Idag blir det ett snabbt inlägg från mig. När jag inte skrivit på ett par dagar så finns det gulliga människor i min omgivning som blir rädda för att jag blivit inlagd igen. Jag vill bara meddela att läget är bra med "Liten" men jag har blivit magsjuk! BLÄÄÄ!!!!

Igår gjorde "Liten" en helomvändning i magen och lade sig väldigt långt ned, den lill* var väl rädd för att jag skulle kräkas upp henne/honom. Trycket kändes riktigt obehagligt och ett tag var jag riktigt rädd för att magsjukan ställt till det och satt igång en förlossning. Men efter tolv timmar så beslutade den lill* krabaten sig för att inte skrämma sin mamma mera och flyttade sig snällt upp mot bröstkorgen igen.

Till sist vill jag ger er alla som längtar efter våren ett litet tips. Jag har precis kikat i tidningen "Trädgård och blommor" nr 1/2010 och oj vad jag lyckades drömma mig bort och glömma snön. Vissa reportage fick mig riktigt att känna doften av vår och höra fågelkvitter! Så medan snön ligger där ute och gömmer allt som har med den kommande härliga årstiden att göra så ska åtminstone jag fortsätta låta tidningarna ta mig till våren!



Härligt våriga reportage och shoppingtips i "Trådgård och blommor nr1/2010

kram




2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej rebecca!
Var på draken idag och fick tips på din blogg av Cicci. Jag undrarde hur det var med dig, så det var då jag fick tipset. Vilken jätte fin blogg och vilka underbara bilder. Visst saknar man våren och verkligen läängtar efter den. Hoppas att allt är bra med dig och att bebsien stannar ett tag till i magen. Ha det gott och sköt om dig/Annsoife.N

Becca sa...

Annsofie: Roligt att du kikat in på min blogg. Visst är längtan efter våren stor och dagar som idag känns det ändå hoppfullt när snön smälter för fullt.
Allt är under kontroll med mig och bebisen och jag hoppas att tiden går väldigt fort nu.
Ha det så bra!/Rebecca